با حضور مسئولین کشوری، استانی و شهری

نشست سالانه سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های کشور برگزار شد

نشست سالانه سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های کشور ۹ دی ماه با میزبانی سازمان آتش نشانی شیراز برگزار شد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، نشست سالانه مدیران عامل و روسای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های کشور در تاریخ ۹ دی ماه ۱۴۰۰ به میزبانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با حضور روسای سازمان های آتش نشانی کلانشهر های شیراز، کرکه آبادی مدیر کل دفتر نوسازی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، موفق رییس حراست پدافند غیرعامل سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور، راضی مدیر کل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، طهماسبی سرپرست اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری فارس، اصنافی شهردار کلان شهر شیراز، کشتکار سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز، زارعی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز برگزار شد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در این نشست به اهمیت و جایگاه آتش نشانی اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از آرامش روانی جامعه مرهون زحمات این سازمان و کارکنان آن است.
مسعود زارعی با بیان اینکه بالاترین کاری که انسان می‌تواند انجام دهد، خدمت به همنوع است، تصریح کرد: آتش‌نشانان بالاترین و رفیع ترین جایگاه انسانی را انتخاب کرده‌اند که در سخت ترین و بحرانی‌ترین شرایط به نجات جان انسان‌ها اقدام می‌کنند.
وی همچنین خواستار بررسی موضوعاتی چون سرمایه انسانی، تجهیزات، آموزش حرفه‌ای، آموزش همگانی و ... در این نشست شد.
این عضو شورای شهر شیراز که معتقد است امکانات و توان، متناسب با ماموریت‌ها نیست، گفت: سوال اینجاست که چه کار باید کرد که با این عدد تناسب ماموریت‌ها به شکل عالی انجام شود.
حمید کشتکار، سرپرست معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این نشست بیان کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یکی از سازمان‌های حساس در حوزه فعالیت‌های شهرداری است.
او ادامه داد: کار سخت نیروهای این سازمان بر کسی پوشیده نیست و فعالیت آنها شبانه روزی است.خدمات این سازمان یک خدمات مستمر و در عین حال حساس است و اگر لحظه‌ای غفلت و تاخیر در فعالیت آنها انجام شود چه بسا که یک فاجعه بزرگ رخ می‌دهد.
سرپرست معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری همچنین عملیاتی و به لحظه بودن را یکی از ملزومات فعالیت این سازمان عنوان کرد.
محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در خصوص دلایل و اهداف برگزاری این نشست گفت: حضور موثر اندیشمندان حوزه مدیریت و فرماندهی حوادث و مدیران سازمان های آتش نشانی کشور در شیراز به عنوان یکی از مراکز علمی کشور باعث افزایش رویداد های علمی و ارتقا سطح دانش در حوزه های تخصصی حریق می شود.
وی به ارایه جدید ترین راهکارها، تجربیات و چالش های تجربه شده در این نشست اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه حضور فعال صاحب نظران متخصص در این برنامه و انتقال تجریبات و ارتقای آمادگی در شرایط اضطراری اهداف اصلی این نشست بوده و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی را به دنبال خواهد داشت.
در بخش مهمی از این نشست سید حبیب راضی مدیر کل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به مصوبات نشست گذشته مدیران آتش نشانی کشور در سال ۹۸ اشاره و عنوان کرد: طی جلسه گذشته در شهر مشهد مقدس بحث آموزش های آتش نشانان، بسیار مهم در نظر گرفته شده و اولین اقدام توسط سازمان آتش‌نشانی اصفهان تحت عنوان آنچه یک آتش نشان باید بداند انجام و پس از آن برنامه شنبه های آموزشی در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در نشست امروز تلاش داریم پایه گذار یک رویه مناسب و مطلوب باشیم و با توجه به اختصاص رقم هزار میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی بتوانیم در شش ماه آینده کلان شهر ها و شهرستان ها را حداقل به یک ماشین استاندارد مجهز کنیم.
راضی همچنین داشتن یک کمیته فنی پیشگیری از آتش سوزی ها در کشور با رویکرد کاهش حوادث و بررسی مشکلات نیروی انسانی در سازمان های آتش نشانی را از اهداف مهم این نشست دانست.
در ادامه این گردهمایی طهماسبی سرپرست اداره کل امور شهری و استانداری فارس با اشاره به قانون ۵۵ شهرداری ها افزود: براساس این قانون به صراحت ایمنی شهری به عهده شهرداری ها واگذار شده است.
بنابراین باتوجه به اینکه برنامه ریزی مناسب مدیران شهری آرامش و رفاه شهروندان را به ارمغان دارد باید بحث ارتقای تجهیزات آتش نشانی بویژه در شهرهای کوچک و تبادل تجربیات در این جلسه هم‌اندیشی مورد توجه قرار گیرد.
این نشست به بررسی سرفصل های مهم در حوزه آتش نشانی تمرکز خواهد داشت و بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران سازمان های آتش نشانی از سراسر کشور و همچنین دکتر جمالی نژاد رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها کشور به صورت مجازی و حضوری شرکت دارند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات