در دیدار شهردار شیراز با رئیس اتاق اصناف مطرح شد

بهره گیری از ظرفیت های تعاملی قانونی شهرداری و اصناف

بهره گیری از ظرفیت های تعاملی قانونی شهرداری و اصناف به منظور پیگیری و حل موضوعات مرتبط با صنوف سطح شهر شیراز، شهردار شیراز با رئیس اتاق اصناف مرکز فارس دیدار و گفتگو کرد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس سید احسان اصنافی در این دیدار اظهار داشت: جایگاه و اهمیت اصناف در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بر کسی پوشیده نیست و رشادت ها و نقش پررنگ آنان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بسیار درخشان بوده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه دید وسیع تری برای نگاه و تعامل با اصناف مورد نیاز است، تصریح کرد: تعامل شهرداری شیراز با اتاق اصناف پیشینه ای طولانی و قدیمی دارد.

وی افزود: تسریع و شتاب در توسعه زیربنایی و تقویت اقتصاد شهری بدون مشارکت آحاد جامعه امکان پذیر نیست و در این راه بازاریان و اصناف نقش ویژه ای می توانند ایفا کنند.

مهندس اصنافی متذکر شد: بازاریان و اصناف در حوزه هایی همچون سرمایه گذاری، زیباسازی، احیای هویت تاریخی و فرهنگی شهر و... می توانند نقش آفرینی موثری داشته باشند.

وی خواستار برگزاری جلسات مشترک با اتاق اصناف برای پیگیری و حل موضوعات مشترک شد و توضیحاتی را پیرامون موضوعاتی نظیر بازنگری وصول عوارض صنفی، بستر کار ممیزی، مشاغل مزاحم و پروژه های مشترک ارائه داد.

به گفته مهندس اصنافی در نحوه وصول و دریافت عوارض از اصناف نیازمند بازنگری است.

وی درخصوص آیین نامه ممیزی بیان داشت: آیین نامه ممیزی به مناطق ابلاغ شده که برای آن کمیته ای نیز تشکیل گردیده و تلاش داریم در آن از ظرفیت ها از جمله مجمع امور صنفی برای ممیزی بهره ببریم.

شهردار شیراز همچنین از لزوم تعریف سطح خدمات در شهر شیراز خبر داد.
سید محمود هاشمی رییس اتاق اصناف مرکز استان فارس نیز در ادامه این جلسه با بیان تاریخچه پرافتخار اصناف برای گرفتن نتیجه مطلوب و حل مشکلات شهری مرتبط با حوزه کسبه و بازاریان می توان از اصناف در امور شهری مشورت گرفت، اظهار داشت : ۷۸ اتحادیه صنفی شهرستان شیراز با بیش از ۷۰ هزار اعضای تحت پوشش که تقریبا نیمی از اصناف استان را در خود جای داده است با بیش از ۱۸٪ تولید ناخالص ملی که بدون هیچگونه بارمالی به دولت باعث اشتغال های پایدار گردیده اند یک ظرفیت بی بدیل است که نباید این ظرفیت عظیم نادیده گرفته شود.

نایب رییس سابق اتاق اصناف کشور ضمن تقدیر از حسن نیت و تعامل شهردار کلانشهر شیراز با جامعه بزرگ اصناف خاطر نشان کرد : اصناف آماده همکاری و احترام دوجانبه هست چرا که اعتقاد داریم نگاه به اصناف به عنوان یک منبع درامد برای شهردای باید برداشته شود و این نگاه نو در سایه تعامل و تشکیل کارگروه مشترک شهرداری و اتاق اصناف در راستای پیگیری مطالبات مردمی و اجرای قوانین جایگزین گردد.

عضو کمیسیون نظارت استان فارس با بیان اینکه تعامل و همدلی بیشتر اصناف با شهرداری سبب تسریع در رفع مشکلات موجود در شهر می‌شود، خاطر نشان کرد : تعامل هرچه بیشتر اصناف با شهرداری در سطح شهر، جذب درآمدهای پایدار و رونق کسب و کار بازاریان را به همراه خواهد داشت و ما از آن استقبال می کنیم.

هاشمی با بیان اینکه شهرداران محترم مناطق شهری شیراز همراه با مدیران سازمان های مرتبط با شهرداری باید بدانند اصناف در کنار آنان قرار دارند ، اذعان داشت : نیمی از کار مدیریت شهری با اصناف است که اگر این دو نهاد در کنار یکدیگر قرار گیرند نتیجه آن را در اجرای طرح های عمرانی ، خدماتی حتی فرهنگی و اجتماعی به خوبی می توان دید.

رییس اتاق اصناف مرکز استان فارس در رابطه با خروج صنوف آلاینده به خارج از شهرها افزود : خروج اصناف آلاینده از شهر به منظور زیباسازی شهر و کاهش آلودگی با جدیت در دستور کار این اتاق و اتحادیه های صنفی مرتبط است که متاسفانه عدم همکاری برخی دستگاه ها تا امروز این روند را با کندی مواجه کرده است که در این موضوع نیز در سایه تعاملات موجود با شهرداری شیراز به دنبال رفع موانع موجود هستیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات