یک مسئول در علوم پزشکی شیراز:

کرونا در فارس ۱۰۰ نفر را بستری کرد و ۶ قربانی گرفت

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به تداوم روند نزولی شیوع کرونا در استان فارس، اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته این بیماری در فارس ۱۰۰ نفر را بستری کرد و ۶ قربانی هم گرفت. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: دکتر عباس رضائیان زاده شنبه ۲۰ آذرماه در خصوص تازه ترین آمارهای مربوط به شیوع کروناویروس در استان فارس، به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۷۸۵ هزار و ۱۳۲ تست تشخیص کرونا در فارس تهیه و منجر به شناسایی ۵۰۵ هزار و ۲۳۷ بیمار مثبت شده است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که خوشبختانه از بین کل بیماران شناسایی شده در استان فارس، ۴۹۴ هزار و ۸۵۹ نفر از ابتدا تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

رضاییان‌زاده با بیان اینکه ۱۰۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، گفت: هم اکنون ۷۳۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت میکنند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مجموع تزریق واکسن کرونا در فارس به پنج میلیون و ۹۹۳ هزار و ۱۲۰ دُز رسیده است، اعلام کرد: با تلاش مدافعان سلامت حوزه بهداشت در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکنون سه میلیون و ۱۸۷ هزار و ۵۹۴ دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۸۰۵ هزار و ۵۲۶ دُز دوم واکسن کرونا به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است.

رضاییان‌زاده با تاکید به اهمیت واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، ادامه داد: افرادی که تاکنون برای تزریق واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند؛ همچنین افرادی که بر اساس زمان بندی اعلام شده نوبت تزریق دُز دوم یا سوم واکسن کرونا آنها فرا رسیده، هر چه زودتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات