معاون علوم پزشکی شیراز در مورد گسترش سریع «اومیکرون» هشدار داد

معاون علوم پزشکی شیراز در مورد گسترش سریع «اومیکرون» هشدار داد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیشتر جهش های قبلی کرونا که در دنیا رخ داده، در ایران نیز مشاهده شده است، گفت: سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون تاکنون در ۳۸ کشور گزارش شده و سرعت سرایت بالای این سویه، نگران کننده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: اورنگ ایلامی یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ پوشش پایین واکسیناسیون در آفریقای جنوبی را یکی از علت های مهم شیوع سویه جدید کرونا در این کشور دانست و افزود: انجام واکسیناسیون عمومی در ایران همراه با رعایت مستمر شیوه نامه های بهداشتی، تا حد قابل قبولی خطر سویه جدید کرونا را کاهش می دهد.

وی با ابراز نگرانی نسبت به رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در برابر کرونا ، اضافه کرد: تجربه‌های قبلی نشان داده به‌ دلیل رفت‌ و آمد زیاد با کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس، احتمال ورود این سویه به کشور وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیمارستان های معین کرونا در شیراز و شهرستان های فارس برای مقابله با موج احتمالی کرونا در استان آمادگی دارند و با توجه به روزهای سرد سال و گسترش سویه جدید کرونا در دنیا، وضعیت شیوع کرونا در استان به صورت روزانه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز پایش و تمهیدات و اقدامات لازم در این خصوص انجام می شود.

این عضو کمیته علمی کشوری کرونا از انجام واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله فیزیکی و استفاده مداوم از ماسک به عنوان موثرترین و ارزان ‌ترین روش های مقابله با سویه جدید کرونا نام برد و افزود: همه باید دست به دست هم دهیم و با رعایت دقیق و متعهدانه شیوه نامه های بهداشتی، بتوانیم ضمن جلوگیری از موج جدید کرونا در کشور از به خطر افتادن جان عزیزانمان نیز جلوگیری کنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، نیز با بیان اینکه از روز گذشته تاکنون ۱۳۲ بیمار با وضعیت وخیم در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان های فارس بستری هستند، تازه ترین آمارهای کروناویروس در استان از ابتدای شیوع تاکنون را اعلام کرد.

سید روح الله حسینی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۷۶۸ هزار و ۳۲۷ تست کرونا شامل یک میلیون و ۵۱۰ هزار و ۴۹۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده است.

وی افزود :با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۴۲ هزار و ۵۱۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۵۷ هزار و ۸۳۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۶۰ هزار و ۳۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۵۰۲ هزار و ۵۵۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی گفت: ۴۹۲ هزار و ۱۹ نفر از ابتدا تاکنون بهبودی یافتند که از بیمارستان ها مرخص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۱۰۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون ۸۳۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۳۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

حسینی با اعلام جان باختن ۷ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را هفت هزار و ۲۸۸ نفر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مجموع تزریق واکسن کرونا در فارس به پنج میلیون و ۹۳۲ هزار و ۱۷۴ دُز رسیده است، اعلام کرد: با تلاش مدافعان سلامت حوزه بهداشت در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکنون سه میلیون و ۱۶۷ هزار و ۵۹۹ دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۷۶۴ هزار و ۵۷۵ دُز دوم واکسن کرونا به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بازگشایی مدارس، از دانش آموزان خواست در مدت حضور در کلاس از ماسک استفاده کنند و از برداشتن ماسک خودداری کنند، زیرا استفاده از ماسک علاوه بر کروناویروس، از ابتلا به سایر ویروس های تنفسی مانند آنفلوآنزا نیز جلوگیری می کند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات