ممانعت از بازگشایی دو مدرسه در جهرم تکذیب شد

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم با رد شایعات و اخبار مطرح شده درباره ممانعت از فعالیت دو مدرسه به دلیل رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جهرم گفت: ارزیابی این دو مدرسه حدود ۶۰ تا ۷۰درصد بود و برای رسیدن به عدد۸۰ به آن‌ها تذکر داده شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: مهدی نیکفر، بعد از ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری در خصوص بازگشایی مدارس جهرم با اصحاب رسانه با تاکید بر اولویت سلامتی دانش‌آموزان و ارتقای کیفیت و با نظارت کارشناسان آموزش و پرورش و بازرسان بهداشتی بر وضعیت مدارس، افزود: چک لیستی تهیه شده که مدارس برای بازگشایی موظفند امتیاز ۸۰درصد آن را کسب کنند و در صورت عدم کسب، مجوز بازگشایی به آن‌ها داده نخواهد شد. بنابراین جلوگیری از ادامه فعالیت حضوری آن‌ها از اساس تکذیب می‌شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم با اشاره به لزوم جبران تورم نمره و بیسوادی پنهان در دو سال کرونا، تأکید کرد: سیاست بازگشایی مدارس در شهرستان جهرم، تدریجی و اقتضایی است. بازگشایی مدارس حداقل یک بار هفته الزامی است و مدارس در بازگشایی، اختیاری ندارند، اما در مدل و نحوه بازگشایی اختیار لازم را دارند.

وی اظهار کرد: قبلا بر اساس رنگ‌بندی نوع فعالیت ما نیز تغییر می‌کرد، ولی با توجه به واکسیناسیون وضعیت وظایف تغییر کرد. با این حال در صورتی که‌ وضعیت تغییر کند و ستاد ملی کرونا تصمیمی جدید بگیرد در شهرستان جهرم هم اعمال و اجرا خواهد شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم با اشاره به آمار دانش‌آموزان جهرمی مبتلا به کرونا در مهر و آبان ماه حدود ۲۵۰ نفر بوده از بین بیش از ۳۴هزار دانش‌آموز است، تصریح کرد: الزام بازگشایی مدارس برای حضور دانش‌آموزان برای یک روز در هفته بوده است و اختیار نحوه اجرای مدل و تعداد روزهای حضور دانش آموزان بر عهده شورای مدارس است.

نیکفر بیان کرد: با توجه به این که ستاد ملی مبارزه با کرونا مخالفتی با بازگشایی مدارس ندارد، بنابراین ضرورتی نیز بر اخذ گواهی و رضایت نامه از والدین وجود نخواهد داشت.

وی بیان کرد: مدل حضوری شدن تدریجی در شهرستان جهرم برای دانش‌آموزان کلاس اول و متوسطه اول به صورت چرخشی و بر اساس ارائه کارت واکسیناسیون است. در مقطع ابتدایی نیز بر اساس مدل اقناعی و متوسطه دوم نیز از ۱۷ آبان ماه الزامی بوده است.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم تصریح کرد: هیچ دستورالعملی مبنی بر اخذ رضایتنامه از والدین برای حضور دانش آموزان به مدارس ابلاغ نشده است، بنابراین این موضوع وجاهت قانونی ندارد.

این مسوول اظهار کرد: جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی تحت عنوان اقلام ضدعفونی و بهداشتی غیرقانونی است و اعتبارات مالی برای تهیه اقلام بهداشتی مدارس از سوی آموزش و پرورش تامین و تخصیص می‌شود.

وی ادامه داد: سیاست آموزش و پرورش براساس رنگ‌بندی و وضعیت کرونایی نیست، بلکه براساس دستورالعمل ۰۶ پروتکل‌های بهداشتی است. ملاک فعالیت آموزش و پرورش نسخه ۰۶ است.

نیکفر گفت: از نیمه آبان‌ماه، شرایط حضور یک روز در هفته برای تمام دانش‌آموزان مدارس الزامی است. دانش آموزان اگر براساس مدلی که شورای مدرسه انتخاب کرده، حضور پیدا نکنند غیبت خورده و باید دلیل موجهی برای روزهای غیبت داشته باشند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم با بیان اینکه با توجه فضای مدرسه چک لیستی تهیه شده که هر مدرسه ۸۰درصد آن را داشته باشد مجوز بازگشایی دارد، افزود: با توجه به دستورالعمل ۰۶ پروتکل بهداشتی، مدلی که شورای مدرسه برای فعالیت حضوری انتخاب کرده باید به تایید کارشناسان آموزش و پرورش برسد. که مدارس مدل‌های مختلفی چون چرخشی، ترکیبی و حضوری اجرا کرده‌اند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.


برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات