جوجیتسو کار جهرمی به المپیک ورزش‌های رزمی راه یافت

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جهرم گفت: حبیب رنجبر قهرمان نخبه جهرمی در رشته جوجیتسو مجوز حضور در المپیک ورزش‌های رزمی آمریکا را از آن خود کرد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: عبدالرحیم خداجو، افزود: طی آخرین رتبه بندی فدراسیون جهانی جوجیتسو برای حضور در المپیک ورزش های رزمی حبیب رنجبر قهرمان آسیا و جهان در وزن ۸۵- کیلوگرم رشته جوجیتسو در جایگاه هشتم رنکینگ فدراسیون جهانی جای گرفت.

وی بیان کرد: وی با کسب این رتبه در المپیک ورزش های رزمی که در تاریخ ۷ جولای ۲۰۲۲ مصادف با ۱۶تیرماه ۱۴۰۱ در آمریکا برگزار خواهد شد شرکت خواهد کرد.
وی اظهار کرد: نفرات اول هر قاره سهمیه حضور در این مسابقات را دریافت خواهند کرد.

رنحبر ۶ سال سابقه عضویت در تیم ملی جوجیستو دارد و از جمله افتخارات وی می‌توان به مدال طلا اوپن العین ۲۰۱۵ ، مدال طلا اوپن العین ۲۰۱۵ ، مدال نقره جهانی حرفه ای امارات ۲۰۱۶، مدال نقره جهانی حرفه‌ای امارات ۲۰۱۶، مدال طلا بین المللی شارجه ۲۰۱۷، مدال طلا بین‌المللی شارجه ۲۰۱۷ و مدال برنز مسابقات جهانی حرفه‌ای امارات ۲۰۱۷، اشاره کرد.

جوجیتسو یکی از ورزش های رزمی است با قدمتی چند هزار ساله است. در چند سال گذشته افراد مختلفی کوشیده‌اند به این رشته در سراسر ایران، سرو سامان بدهند و اکنون توجه بسیاری از جودوکاران به این رشته متمایل شده است. در استان‌های مختلف رزمی‌کاران زیادی به آن پرداخته‌اند و به طور رسمی در مسابقات ملی و جهانی آن شرکت می‌کنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات