اجرای طرح سواد حرکتی برای دانش آموزان فارس آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: طرح سواد حرکتی ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی برای ارتقای سلامت جسمانی دانش آموزان استان آغاز شد. 

پایگاه خبری مطبوعا فارس به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس چهارشنبه از قول فرهاد اسماعیلی افزود: در دوران کرونا دانش آموزان دچار آسیب های فراوان جسمی از جمله افزایش وزن و چاقی و ناهنجاری اسکلتی شدند که با اجرای طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) و سواد حرکتی در صدد حل این معضلات هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس که در آیین استانی اجرای طرح سواد حرکتی دانش آموزان فارس در دبستان شهید فرج الله محمدی ناحیه ۲ شیراز سخن می گفت، ادامه داد: با اجرای طرح کنترل وزن و چاقی متوجه شدیم ۲۶ درصد از دانش آموزان فارس دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

اسماعیلی گفت: طرح سواد حرکتی برای یکصد و ۱۵ هزار دانش آموز دوره ابتدایی فارس اجرا خواهد شد.

رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: مطالعات منظمی از سال ۱۳۹۵ در وزارت آموزش و پرورش بر روی ساختار قامتی و جسمانی دانش آموزان آغاز شد که منجر به تدوین و اجرای طرح کوچ و سواد حرکتی شده است.

آیت الله دهقان گفت: سواد حرکتی را می توان دانش، درک، آگاهی و شایستگی بدنی و جسمانی افراد برای اجرای فعالیت های با کیفیت حرکتی دانست که این حرکات راه رفتن صحیح، نشستن صحیح، لی لی کردن، جهیدن، پریدن و سایر حرکات بنیادی جسمانی را شامل می شود.
وی بیان کرد: این طرح ۳۰ درصد از دانش آموزان شهری را شامل می شود و در اردیبهشت ماه با ارزیابی نهایی دبیران تربیت بدنی و اولیا به پایان می رسد.
رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس افزود: هر کلاس و پایه ای آزمون و حرکات مخصوص به خود دارد که برای اجرای موفق این طرح همکاری اولیا در مدارسی که کلاسهایشان غیرحضوری است بسیار ضروری است.
دهقان اعلام کرد: این آزمون در ۲ مرحله اجرا می شود که نتایج ارزیابی اولیه و ثانویه برای بررسی روند پیشرفت مقایسه خواهد شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات