جوان جهرمی به رویداد بین‌المللی جایزه «ما با هم هستیم» روسیه دعوت شد

مهرداد الطافی فعال اجتماعی و مسئول سازمان مردم نهاد موج مهربانی از شهرستان جهرم استان فارس به پاس خدمات و فعالیت‌های فداکارانه در بحران پاندومی کرونا، به اختتامیه رویداد بین‌المللی جایزه «ما با هم هستیم» در روسیه دعوت شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، این جوان اهل جهرم را آژانس فدرال جوانان روسیه به آیین یاد شده دعوت کرده است.

در این مطلب به نقل از مهرداد الطافی اعلام شد: سازمان خیریه موج مهربانی،سازمان غیر انتفاعی و غیردولتی است که در سال ۱۳۹۴ مجوز فعالیت رسمی خود را با هدف حمایت از کودکان و دانش آموزان نیازمند و توسعه فضای علمی و آموزشی از وزارت ورزش و جوانان اخذ کرده است.

وی افزود: با ایجاد کارگاه خیاطی و آموزشی علمی و تخصصی به زنان سرپرست خانوار موفق شدیم تاکنون برای ۵۰ خانم سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کنیم.

الطافی ادامه داد:‌پرداخت وام های قرض الحسنه یا تامین و خرید اقلام جهت راه اندازی اشتغال ویژه زنان سرپرست خانوار از دیگر فعالیت‌ها و اقداماتی که تاکنون به ۱۰ نفر، حدود ۴۰ میلیون تومان در این زمینه ها کمک شده است.

مسئول سازمان مردم نهاد موج مهربانی گفت: هم اکنون در شهر جهرم حدود ۴۰۰ دانش آموز را بورسیه تحصیلی کردیم و برای آنها کلاس های کمک درسی، مشاوره، برنامه های اوقات فراغت را برگزار کردیم و برای مادران نیز با همکاری سازمان فنی و حرفه ای کلاس های کارآفرینی برگزار شده است.

جایزه بین المللی ما با هم هستیم چیست؟

تابستان سال ۲۰۲۰ ، جمعیت داوطلبان روسیه ابتکار رویداد جایزه بین المللی ما با هم هستیم را ارائه کرد. این رویداد در حقیقت بخشی از برنامه گرامیداشت روز بین المللی داوطلب به شمار می رود که هدف آن ترغیب شهروندان و سازمان های کشورهای جهان برای همیاری فداکارانه در حل مشکلات مهم بشردوستانه از طریق مشارکت مدنی است.

این جایزه در سال ۲۰۲۱ به کمک فداکارانه در مبارزه با کووید ۱۹ اختصاص پیدا کرده است و طی فراخوان برگزارکنندگان، افراد و سازمان هایی که در موضوعات پزشکی، کسب و کار، آموزش و فناوری و کمک های شخصی و شهروندی در کل دنیا پیرامون کووید ۱۹ کمک های فداکارانه و داوطلبانه داشتند، گزارش فعالیت های خود را از سراسر جهان ارسال کردند.

در فهرست نهایی برگزیدگان جایزه با توجه به ارزیابی اعضای هیات داوران بین المللی اعلام شد که از ایران سه جوان فعال اجتماعی به نام های زهرا نوری از استان ایلام، مهرداد الطافی مدیرعامل سازمان خیریه موج مهربانی از استان فارس و حامد غلامی از استان سیستان و بلوچستان انتخاب و به اختتامیه این رویداد بین المللی دعوت شدند تا از خدمات و فعالیت های فداکارانه آنها در بحران پاندومی کرونا تجلیل شود.

این در حالی است که نمایندگان تعداد زیادی از کشورهای جهان در ارزیابی هیات داوران نتوانستند به مرحله نهایی راه پیدا کنند.

آژانس فدرال امور جوانان روسیه و انجمن مراکز داوطلبان با پشتیبانی مشارکت کنندگان بین المللی از جمله برنامه داوطلبان سازمان ملل متحد، انجمن بین المللی اقدام داوطلبانه و سازمان همکاری های اسلامی برگزار کنندگان این رویداد هستند.

مراسم اهدای جایزه در چارچوب اصلی ترین رویداد داوطلبانه روسیه مجمع بین المللی مشارکت مدنی ما با هم هستیم از ۱۱ آذر تا ۱۴ همین ماه برابربا دوم تا پنجم دسامبر ۲۰۲۱ در مسکو پایتخت روسیه برگزار خواهد شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات