رئیس دانشگاه پزشکی شیراز:

نگران افزایش موارد وضعیت قرمز کرونایی هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه افزایش شهرستان‌های قرمز کرونایی در فارس، زنگ خطری جدی برای غیرواکسینه‌هاست گفت:‌ قرار گرفتن برخی شهرستان‌ها در وضعیت قرمز و افزایش این موارد موجب نگرانی است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز حاکی است که رییس این دانشگاه در نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ بیان کرد:شهرستان های استهبان، سرچهان، نورآبادممسنی ، جهرم و خفر در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برند که باعث نگرانی مجموعه سلامت شده است.

مهرزاد لطفی با ابراز تاسف نسبت به اینکه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فارس به طور قابل توجهی کاهش یافته است، ادامه داد: جدی گرفتن راهکارهای خودمراقبتی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بحران کرونا، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد، بنابراین لازم است با احساس مسوولیت نسبت به حفظ جان خود و خانواده، در رعایت پروتکل های بهداشتی جدیت کافی داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فارس را عامل اصلی افزایش تعداد شهرستان های قرمز استان عنوان کرد و افزود: روند بی توجهی کنونی نسبت به اهمیت رعایت بهداشت، ما را با خطر جدی تر افزایش شهرهای قرمز کرونایی و تهدید سلامت افراد جامعه مواجه می سازد.

لطفی اضافه کرد: در شرایطی که شاهد افزایش شهرستان های با وضعیت قرمز کرونایی در استان به دلیل کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم، افراد غیرواکسینه بیش از دیگران در معرض خطر هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: لازم است برای دوری از وضعیت قرمز کرونایی در استان، مسوولان دستگاه های اجرایی همراهی و همکاری بیشتری در زمینه افزایش نظارت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در اماکن پرتردد داشته باشند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات