شهردار منطقه ۷ شیراز:

دچار فقر خدماتی در روستاهای الحاقی به شیراز هستیم

شهردار منطقه ۷ شهرداری شیراز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به این مطلب که در ۱۰ سال قبل حریم شهر شیراز متولی خاصی نداشته است گفت: عدم نداشتن متولی در حریم شهر شیراز باعث شده که روستاهای در اطراف مناطقی مانند ۷ شکل بگیرد که به دلیل عملکرد ضعیف دهیاری ها شکل گیری نامناسبی دارد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، قاسم اکبری تصریح کرد: ساخت واحدهای مسکونی چسبیده بهم و متراکم در حریم شهر، فضای خالی را برای ایجاد مراکز خدماتی مانند بوستان ها ، خانه های محله و.. باقی نگذاشته است .
اکبری با اشاره به وجود روستاهای دست خضر، نصرآباد و چند روستایی الحاقی دیگر به منطقه 7 شهرداری شیراز عنوان کرد: حتی یک متر زمین برای احداث فضاهای خدماتی وجود ندارد و این موضوع کار سخت کرده است و باعث شده که در روستاهای الحاقی دچار فقر خدماتی باشیم.
وی تاکید می کند در کوشک حتی یک کوچه بدون آسفالت نداریم اما در زمینه خدمات ارایه شده فقیر هستیم، تصریح کرد: در منطقه کوشک یک زمین یک هکتاری جهت احداث پارک و خانه محله و زمین های ورزشی در نظر گرفته شده است. در صورت وجود اراضی شهرداری امادگی ارایه خدمات را دارد.
شهردار منطقه 7 تعداد روستاهای الحاقی به منطقه را تعداد ۷روستا عنوان می کند و اظهار داشت: نصر آباد، دست خضر، کوشک‌، ‌وزیر آباد، قلعه نو و ترکان از روستاهای الحاقی است .
او درباره الحاق دو روستای اقبال آباد و ماه فیروزان به شهرداری گفت: مهم این است روستاها به صورت منفصل به شهر متصل شوند تا شهرداری بتواند براساس طرح های کارشناسی خدمات خود را ارایه دهد.
به گفته شهردار منطقه 7 بودجه مصوب عمرانی سال جاری منطقه ۷۶میلیارد تومان است و تعداد قرارداد عمرانی ۴۸مورد که 24 پروژه با پیمانکار بسته شده است.
به گفته اکبری رویکرد و نگاه شهرداری در منطقه به پروژه ها، فرا منطقه ای است مثل احداث مجموعه برم دلک که در این مجموعه محله محوری را مدنظر قرار می دهیم.
وی با بیان اینکه اصلی ترین پروژه شهرداری منطقه 7 بزرگراه مولوی است، افزود: این پروژه به عنوان رینگ پیرامونی شرق شیراز حایز اهمیت است و به طول 6 کیلومتر از بلوار خلیج فارس تا بلوار نصر یک تردد ایمن را برای خودروهای ورودی از سمت شرق شیراز تا بلوار نصر ایجاد ایجاد می کند.
بهسازی بلوار خلیج فارس و توجه به موقعیت گردشگری آن موضوعی است که اکبری در ادامه اشاره به پروژه های عمرانی درباره آن سخن گفت و تصریح کرد: آسفالت ورودی این بلوار به دلیل تردد خودروهای سنگین مدام تخریب می شود و شهرداری به دنبال جایگزین کردن مسیر آسفالت با سنگفرش و بتن است.
تملک 24 هکتاری در مسیر احداث مسیر گردشگری قلعه تاریخی ابونصر موضوع دیگری است که اکبری عنوان کرد و افزود: احداث مسیر گردشگری قلعه تاریخی ابونصر پروژه شاخص شهر شیراز که تملک های مورد مسیر آن زیاد است و با این شرایط حداقل 4 تا 5 سال آینده به بهره برداری می رسد
بهره برداری از پارک موضوعی ورزشی سلحشوران تا پایان سال 1401 خبر دیگری است که شهردار منطقه 7 به آن اشاره کرد
شهرداری منطقه ٧ شیراز به موضوع سیلاب و فصل سرما هم اشاره و عنوان کرد: در زمان بارندگی حدود ٥٠ درصد از نزولات جوی از سمت منطقه هفت به سمت رودخانه خشک عبور می‌کند و در همین راستا عملیات اجرایی لایروبی رودخانه خشک با حدود سه میلیارد تومان هزینه آغاز شده و حدود ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین کانالهای رو بسته و رو باز زیادی در این منطقه وجود دارد که لایروبی آنها در حال انجام است.
اکبری خاطرنشان کرد: برای کنترل سیلاب پروژه آبخیزداری و احداث گورآب ها در کوه های اطراف نصرآباد آغاز شده است.
شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه آبیاری مزارع با فاضلاب سراریز شده در بستر رودخانه یک معضل است افزود: طی یک جلسه مشترک با دستگاه های ذی ربط و ورود جهاد کشاورزی، کشاورزان اجازه کاشت محصول را ندارند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات