​شهردار منطقه پنج شیراز مطرح کرد

مدیریت سیلاب با فرهنگ سازی و گسترش زیرساخت های شهری

شهردار منطقه پنج شیراز گفت: عملیات های لوله گذاری، لایروبی مسیل ها و جداول، تخلیه چاه های جذبی، ایجاد مسیرهای جدید برای هدایت سیلاب و ... در دستور کار شهرداری منطقه پنج شیراز برای مقابله با روان آب ها در زمان بارش در دستور کار قرار گرفته است. اما به موازات اقدامات سخت افزاری نیازمند آموزش و سرمایه گذاری بیشتر برای ارتقا فرهنگ شهروندی هم هستیم. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس رضا مسعودی با اشاره به اینکه تجمیع زباله ها در هنگام بارش مسیر جداول و کانال ها را مسدود کرده و عملیات هدایت آب های سطحی را مختل می سازد اظهار داشت: بدون مشارکت و همکاری شهروندان نمی توانیم به تعالی شهر و ایمن سازی دست یابیم.
وی افزود: لایروبی لوله رو بسته بلوار قائم «عج» تا بنی هاشمی، لایروبی لوله رو بسته بلوار گفتار تا بلوار قائم، لایروبی لوله رو بسته بلوار قائم از سر کلام تا کمربندی، لایروبی لوله رو بسته خیابان منطق، لایروبی لوله رو بسته میدان شهید غلامی تا میدان دولت، لایروبی لوله رو بسته ۸ متری یوسفی تا بلوار دولت، لایروبی لوله روبسته از ۱۲ فروردین تا گرام نفتی و بسیاری دیگر از معابر به صورت کامل و ۱۰۰ درصدی انجام شده است.
مسعودی در ادامه اظهار داشت: همچنین کانال انحرافی به طول ۳۰۰ متر در رودخانه به منظور کاهش مانداب و همچنین ۲۰۰۰ متر مکعب حجم لایروبی رودخانه برای مدیریت سیلاب ها ایجاد شده است.
شهردار منطقه پنج شیراز در ادامه با بیان این که در حدود ۴۰ هزار متر لوله در سطح منطقه با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۷۰ درصد در حال لایروبی است، اظهار داشت: طی هفته های اخیر در حدود ۱۲۰۰۰ متر مکعب و متراژ کلی ۲۸۰۰۰ متر از زیرساخت های شهری در سطح منطقه پنج عملیات لایروبی انجام شده است و در همین راستا ۱۰۰۰ متر جدول و کانیوا گذاری جدید و ۴۰۰ متر لوله گذاری و همچنین اصلاح و تعمیر جداول و شبکه آب های سطحی انجام شده است. با این اقدامات امیدواریم با همکاری شهروندان شاهد آبگرفتگی در زمان بارندگی نباشیم.
مسعودی در پایان گفت: با توجه به این که شهرداری منطقه پنج در جغرافیای جنوب شهر شیراز واقع شده، در هنگام بارندگی شاهد روان شدن آب های سطحی به سوی این منطقه هستیم. به همین دلیل باید در آینده توجه و سرمایه گذاری بیشتری در این منطقه انجام داد تا ایمنی شهر و شهروندان در هنگام بروز سیلاب تحت تاثیر قرار نگیرد.
بر اساس این گزارش شایان ذکر است طی هفته های اخیر شهرداری منطقه پنج با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز به دنبال یافتن راهکار قانونی برای مقابله با چالش بزرگ محیط زیستی هستند که به واسطه سرازیر شدن فاضلاب های صنعتی و خانگی به رودخانه چنارراه دار به وجود آمده است. دعوت از مقامات ارشد قضایی و دادگستری، گفتگو با دستگاه های خدمات رسان، بازدید میدانی از محدوده رودخانه چنار راهدار و گفتگو با اهالی منطقه و یاوران شورا از اقداماتی است که در روزهای اخیر در صدر برنامه های شهرداری منطقه پنج شیراز قرار داشته است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات