جمع قربانیان کرونا در فارس به ۷۰۰۰ نفر نزدیک شد

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ابراز تاسف از فوت هفت بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، گفت: مجموع قربانیان این بیماری از ابتدا تاکنون در فارس به ۶۹۹۷ نفر رسیده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: پرستو برکتی- دکتر عبدالرسول همتی سه‌شنبه ۱۱ آبان به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۶۵۷ هزار و ۴۳۴ تست کرونا شامل یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۶۵۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه و ۴۲۷ هزار و ۸۵۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او با اشاره به انجام ۲۲۱ هزار و ۷۸۰ مورد تست در قالب طرح شهید سلیمانی در فارس و شناسایی ۵۱ هزار و ۴۹۸ بیمار مثبت، از این طریق، کل بیماران شناسایی شده از ابتدا تاکنون در فارس را ۴۷۹ هزار و ۳۵۰ بیمار اعلام و اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۶۵ هزار و ۳۳۹ بیمار کووید۱۹ در فارس با بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: هم اکنون هزار و ۶۸۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۰۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه مجموع تزریق واکسن کرونا در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به پنج میلیون و ۲۲۵ هزار و ۷۴۴ دُز رسیده است، اعلام کرد: تاکنون سه میلیون و سه هزار و ۱۵۶ دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۲۲۲ هزار و ۵۸۸ دُز دوم واکسن کرونا به جمعیت هدف بالای ۱۲ سال در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرلز با اشاره به اینکه تزریق واکسن به تنهایی سبب مصونیت در مقابل ابتلا به بیماری کووید۱۹ نیست، از مردم استان خواست کماکان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات، در مسیر مقابله با کروناویروس با مدافعان سلامت همراه باشند، زیرا عدم رعایت این موارد می‌تواند باعث احتمال وقوع موج ششم کرونا در استان شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات