ادای احترام فرهنگواران فارس به لسان‌الغیب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس صبح سه‌شنبه ۲۰ مهرماه در مراسم گلباران مزار خواجه شمس الدین محمد، گفت: حافظ شیرازی با طبع پاک و بدیع خود، چندین هزار بیت ارزشمند و بلند را برای ما به جای گذاشت. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: همزمان با بیست و پنجمین یادروز حافظ، تعدادی از هنرمندان و فرهنگواران با حضور در آرامگاه لسان‌الغیب نسبت به این شاعر والامقام ادای احترام کردند.

صابر سهرابی با یادآوری این سخن که سروده‌های وی، ما را به بالای عرش و آسمان برده است و با زیباترین عوالم و دقیق‌ترین احساسات آشنا می‌کند، افزود: غزل‌های حافظ، زخم‌های ما را مرهم و سختی‌های ما را دستگیر است.

او سروده‌های لسان‌الغیب را آموزاننده بردباری در دشواری دانست و ادامه داد: در این سروده‌ها، گذشت، بخشش، نیکی و ازخودگذشتگی را می‌توان یافت و از آن بهره‌ها برد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه اشعار حافظ ما را به سوی سعادت حقیقی که عشق است، رهنمون می‌سازد، یادآور شد: امروز با گذر از بیست و پنجمین یادروز حافظ، امید داریم که بتوانیم حافظ را به جهانیان بیش از پیش بشناسانیم.

اولین یادروز حافظ پس از تصویب پیشنهاد بنیادفارس شناسی، بیستم مهرماه سال ۱۳۷۶ برگزار شد و امسال ربع قرن از آن رویداد می‌گذرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات