مدیرکل ارشاد فارس:

توجه به اقتصاد هنر، مهم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:خرید و فروش آثار هنری یکی از مباحث اصلی مورد توجه اقتصاد هنر و از معدود راه‌های معاش هنرمندان است که در جهان حرفه‌ای هنر دارای اهمیت و اولویت است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: صابر سهرابی در حاشیه آیین گشایش نگارخانه‌« آبنوس» در شیراز با امیدواری به رونق دوباره فعالیت های هنری و نمایشگاهی افزود: فعالیت حرفه ای نگارخانه های هنری مسئله ای بسیار مهم و تأثیرگذار بر آثار هنرمندان و جامعه هنری است که در جهان توسعه یافته، با گذشت زمان شاهد افزایش روزافزون و پیشرفت در شیوه های ارائه بخش های متفاوت آن هستیم.

او ادامه داد: نیاز ضروری داریم تا با همفکری دانش آموختگان و هنرمندان باتجربه، بتوانیم در این عرصه هنری با پیشرفت های جهانی همراه شویم و تلاش کنیم تا این مطالبه به حق اصحاب فرهنگ، ادب و هنر با بی توجهی و ضعف روبرو نشود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با ابراز خرسندی از گشایش نگارخانه‌ آبنوس و دعوت از دیگر مدیران نگارخانه های شیراز و شهرهای استان برای همفکری و ارائه راه کارهای توسعه اقتصاد هنر و رونق برپایی آثار هنری، گفت: نگارخانه های هنری اساسی‌ترین مراکز برای رشد و نماینده فرهنگ هر منطقه هستند و سعی داریم بر مهم‌ترین راهکارهای تاثیرات متقابل مردم، بازدید آنها و فعالیت گالری‌ها در افزایش اشتیاق به هنر و تربیت جامعه‌ای فرهنگی بپردازیم.

سهرابی بیان کرد: با انتخاب درست و شایسته هنرمندان و آثار هنری متعالی و دسترسی‌هایشان به بهترین نوع هنر در استان فارس قادر خواهیم شد جریان‌هایی فرهنگ‌ساز را ایجاد کنیم و در نبوغ و شکوفایی هنر و رشد اقتصاد هنر تأثیر بسزایی داشته‌ باشیم که در این مسیر گالری‌ها برای حفظ و رشد گالری‌گردی می‌توانند با تبلیغات گستردۀ مجازی و همینطور ارتباط با پژوهشکده‌ها، دانشگاه‌ها و استخدام کارکنان حرفه‌ای،در شناساندن هنرِ به نمایش درآمده، توجه به هنر را افزایش دهند.

رونق نگارخانه ها زمینه‌ساز ارتقای هنر

بهروز مرامی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز با بیان اینکه رونق بخشیدن و حمایت از فعالیت‌های نگارخانه‌ها موجب ارتقای هر چه بیشتر و توسعه تولیدات هنری هنرمندان می شود، گفت: امیدواریم با بازگشایی نگارخانه‌ها برای جبران آسیب‌هایی که به مشاغل هنری وارد شده است با چیدمان برنامه‌هایی شایسته در نگارخانه‌ها، فضای هنری استان جانی دوباره بگیرد.

شهرام ممتحن مدیر عامل مؤسسه فرهنگی هنری آبنوس که نگارخانه تأسیس کرده،اظهار داشت: هر چند در طی دو سال اخیر این مجموعه نیز در کنار تمام مشاغل فرهنگی هنری کشور با رکود شدید فعالیت ها مواجه شده، اما از تلاش و فعالیت دست برنداشته است.

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی هنری آبنوس با دعوت از اهالی هنر برای فعالیت در نگارخانه‌ آبنوس افزود: این نگارخانه شامل ۵۳۰ متر مربع فضای نمایشگاهی مشتمل بر ۱۵۰متر ویژه آثار هنرهای تجسمی و ۳۳۰متر بخش ویژه هنرهای سنتی است که با نگاه ویژه به تولیدات دستی هنرمندان سفالگر، طراحان فرش و لباس و طلا و جواهر اختصاص یافته است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات