سفر رایگان با متروی شیراز در ۳ روز نخست مهرماه

استفاده شهروندان از قطار شهری (مترو) شهر شیراز از اول تا سوم مهر ماه برای شهروندان رایگان اعلام شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز و به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید از ابتدای مهرماه به مدت سه روز خدمات مترو به شهروندان شیرازی به صورت رایگان خواهد بود.
این اقدام در راستای تکریم دانش آموزان، دانشجویان و فرهنگیان شیراز انجام خواهد شد تا در روزهای آغازین سال تحصیلی جدید و تا مشخص شدن وضعیت سرویس مدارس بتوانند بدون نیاز به استفاده از خودرو شخصی با مترو سفر کنند.
از آنجایی که در حال حاضر روزانه ٨٠ هزار مسافر از خط یک متروی شیراز استفاده می کنند، شرکت قطار شهری شیراز پیش‌بینی کرده است که در این مدت و تا زمانی که سرویس‌های مدارس به طور کامل فعال شوند این تعداد به روزانه صد هزار نفر افزایش یابد.
کاهش بار ترافیکی شهر در روزهای آغاز سال تحصیلی از اهداف این طرح است.

سازمان قطار شهری شیراز در سال ۸۰ آغاز به کار کرد و کلنگ خط یک متروی این شهر یکسال بعد در سال ۸۱ به زمین زده شد و پس از گذشت ۱۲ سال، مرحله نخست این خط به طول ۲۴ و نیم کیلومتر در مسیر شرق به غرب این کلانشهر در سال ۹۳ به بهره برداری رسید.
خط دوم قطار شهری شیراز با حدود ۱۵ کیلومتر طول که ۱۰ کیلومتر آن از میانرود (جنوب شیراز)تا میدان آزادی(شمال شیراز) و پنج کیلومتر نیز از میدان آزادی تا کلبه(شرق شیراز) امتداد دارد که به گفته مسئولان شهرداری این شهر فاز اول این طرح که از شهرک میانرود تا میدان آزادی را شامل می شود در دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
در نقشه کلی و طراحی قطار شهری شیراز ۶ خط به طول حدود ۹۰ کیلومتر پیش بینی شده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات