اتوبوس سیار واکسیناسیون کرونا در شیراز به راه افتاد

راه اندازی اتوبوس سیار واکسیناسیون در شیراز گامی مطلوب و موثر در راستای پیشگیری و ایمن سازی مردم در برابر کرونا است ، با همت بسیج جامعه پزشکی فارس و برخی از دست اندرکاران و با پیگیری مسوولان دانشگاه این اتوبوس در شیراز فعال شده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: در حالی که طی روزهای گذشته مراجعه افراد با نشانه های کرونا در شیراز و دیگر شهرهای فارس به مراکز درمانی بیشتر شده ، این بیماری همچنان جان جوانان و افراد زیر ۶۰ سال فارس را می‌گیرد و این رده های سنی را نشانه رفته است. با راه افتادن اتوبوس سیار واکسیناسیون همه امکانات و شرایط برای دریافت واکسن از سوی شهروندان فراهم شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز سه شنبه در چهارصد و دهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه بیان اینکه با سرد شدن هوا نگرانی جدید در راه است، هشدار داد: در صورت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی، علاوه بر ابتلا به کرونا، با خطر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا نیز مواجهیم.

مهرزاد لطفی با این هشدار که کرونا در کمین جوانان استان است و تنها راه پیشگیری و رعایت توصیه های بهداشتی است، اعلام کرد: آمار فوت در استان نسبت به هفته های گذشته پایین آمده، اما موارد فوت ناشی از کرونا در جوانان و افراد زیر ۶۰ سال استان فارس افزایش یافته است.

وی با اشاره به شباهت علائم بیماری آنفلوآنزا و کووید۱۹ و شیوه های تشخیص و تست این دو بیماری تاکید کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی ما را در برابر این دو بیماری ایمن می سازد، به طوری که در سال گذشته به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی، با کاهش موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا نیز مواجه بودیم.

دکتر لطفی با بیان اینکه در سه روز گذشته روند بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان های استان نیز رو به افزایش بوده است، از مردم خواست تا توصیه های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران را بیشتر رعایت کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه راه اندازی اتوبوس سیار واکسیناسیون در شیراز را گامی مطلوب و موثر در راستای پیشگیری و ایمن سازی مردم در برابر کرونا دانست و از دست اندرکاران و پیگیری مسوولان دانشگاه و همکاری بسیج جامعه پزشکی فارس در این زمینه قدردانی کرد.

بررسی درصد تحقق حداقل مورد انتظار روزانه تزریق واکسن کووید۱۹ در شهرستان های فارس از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تا روز گذشته، نمودار درصد واکسن کووید اختصاص یافته به جمعیت هدف بالای ۱۸ سال شهرستان های استان تا روز گذشته، درصد اختصاص واکسن کووید نوبت اول افراد بالای ۱۸ سال به تفکیک شهرستان ها و درصد جمعیت بالای ۱۸ سال واکسینه شده نوبت دوم به تفکیک شهرستان ها از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی رییس دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت.

دکتر لطفی همچنین ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون و پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا، به بررسی آمار مبتلایان، علت های جان باختن مبتلایان روز گذشته، وضعیت سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور پرداخت.

جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم ، از جان باختن دوازده نفر بر اثر ابتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در فارس خبر داد.

سید روح الله حسینی با اعلام جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۵۶۰ نفر عنوان کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۴۹۹ هزار و ۳۹۹ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۶۷۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده و با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۹۶ هزار و ۹۷۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۷۹ هزار و ۷۲۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۹ هزار و ۵۸۷ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۳۶ هزار و ۵۵۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی در ادامه از بهبودی ۳۸۳ هزار و ۵۶۵ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر حسینی همچنین از بستری ۲۹۱ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان خبر داد و افزود: با این موارد جدید، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم به دو هزار و ۴۸۸ نفر رسید که از این تعداد ۲۶۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه تا کنون، دو میلیون و ۳۹ هزار و ۳۱۱ دز نوبت اول و ۸۲۵ هزار و ۲۶۹ دز نوبت دوم واکسن علیه کرونا در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: مجموع تعداد دز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به دو میلیون و ۸۶۴ هزار و ۵۸۰ دز رسید.

این مقام مسوول در دانشگاه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره جهادگران و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، به خدمات مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و گفت: در بحران کرونا، مدافعان سلامت تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت مردم کشور بسیج کرده که این امر ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس است.

دکتر حسینی با اشاره به فداکاری، از خودگذشتگی و نوع دوستی مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا، افزود: همراهی و همیاری مردم کشور در تداوم تلاش و جهاد مدافعان سلامت، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مشارکت در امر واکسیناسیون است؛ چرا که مشارکت در امر واکسیناسیون منجر به غلبه بر این ویروس منحوس در کشور می شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات