جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا خبر داد

احتمال بازگشایی دانشگاه های فارس با اتمام واکسیناسیون اساتید و دانشجویان

قاسمپور گفت: تزریق واکسن به دانشجویان و افراد بالاتر از ۱۸ سال در روستاهای فارس در حال انجام است و احتمال بازگشایی دانشگاه ها به علت واکسینه شدن اساتید و دانشجویان در فارس را داریم. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: به نقل از خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرضا قاسمپور»، امروز (شنبه 20 شهریور) با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در فارس در جمع خبرنگاران گفت: درصد مثبت شدن تست های کرونا در فارس این روزها ۲۶ درصد است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: آمار فوتی های کرونا در استان تاکنون ۶ هزار و ۴۱۶ نفر بوده و درصد بهبودی ۹۶ درصد است.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: آمار مراجعان روزانه به مراکز درمانی در استان کاهش یافته و در حال حاضر ۹ شهرستان فارس در وضعیت قرمز و ۲۲ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و پنج شهرستان نیز زرد هستند.

وی تاکید کرد: البته این کاهش وضعیت قرمز به معنای پایان شیوع نیست و باید با رعایت نکات بهداشتی در خصوص شیوع کرونای لامبدا هوشیارانه تر عمل کنیم.

قاسمپور ادامه داد: پیشنهادات ستاد استانی مقابله با کرونا مانند پرداخت مطالبات کادر درمان، تبدیل وضعیت نیروهای ۸۹ روزه، تفویض اختیار به استان ها و واردات واکسن توسط بخش خصوصی پیگیری شده است و تزریق واکسن به افراد ۴۳ سال به بالا در استان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: تزریق واکسن به دانشجویان و افراد بالاتر از ۱۸ سال در روستاهای فارس در حال انجام است و احتمال بازگشایی دانشگاه ها به علت واکسینه شدن اساتید و دانشجویان در فارس را داریم و برای مدارس تمام عوامل از مربیان، رانندگان، دانش آموزان و ... باید به اتمام برسد.

قاسمپور با اشاره به میزان تزریق واکسن کرونا در استان عنوان کرد: 2 میلیون و ۵۶ هزار و ۹۸۹ دز واکسن کرونا تاکنون در استان تزریق شده و آمار بستری روزانه حدود ۳۴۰ نفر است و سه هزار و ۲۰۵ نفر بیمار کرونا داریم.

وی افزود: برای برخورد برای متخلفان تاکنون 10 هزار و ۵۴۰ واحد صنفی در استان پلمب شده اند و برای ۵۸۳ هزار و ۸۷۱ خودروی شخصی متخلف نیز جریمه ۲۰۰ و ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی صادر شده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات