رئیس سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:

خودروهای آتش‌ نشانی شیراز به جی پی اس متصل هستند

قانع گفت: خودروهای آتش‌ نشانی شیراز به جی پی اس متصل هستند و در صورت تماس با تلفن ثابت با سامانه ۱۲۵ نقطه یابی دقیق از روی تلفن‌های ثابت انجام و آتش نشانان به محل حادثه اعزام خواهند شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: «محمد هادی قانع»، امروز (شنبه 20 شهریور) با اشاره به برگزاری جشنواره «شهر ایمن» در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: سومین دوره جشنواره «شهر ایمن» در شیراز در مهر 1400 برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: بیش از ۹۰ درصد حوادث در پی بی اطلاعی و کم اطلاعی شهروندان در مورد مسائل ایمنی به وقوع می پیوندد و جشنواره «شهر ایمن» در هشت محور به اطلاع رسانی در این زمینه می پردازد.

وی اضافه کرد: دومین دوره این جشنواره در سال ۹۸ و در قالب بازدید از مجتمع‌ های مسکونی و ساختمان‌ های بلند مرتبه و برگزاری دوره‌ های آموزش ایمنی در شیراز برگزار شد و سومین دوره آن در سال 99 به علت پاندمی کرونا برگزار نشد.

قانع اعلام کرد: اما سومین دوره آن 7 مهر و همزمان با روز «آتش نشان» و با موضوع «مشارکت شهروندان» در شش محور برگزار خواهد شد و اختتامیه جشنواره و معرفی برترین‌ ها نیز در اسفند امسال برگزار می شود.

وی ادامه داد: در سومین دوره این جشنواره شاهد ارائه آموزش محلات با شناسایی ۲۲ محله پرخطر، بازدید از مراکز آموزشی و دانش آموزان مراکز مذهبی و مساجد و آموزش به خادمان، بسیجیان و خانه‌ های داوطلب و فرهنگسراها هستیم.

قانع در بخش دیگری در این نشست با اشاره به انجام عملیات توسط آتش نشانی شیراز در سال 1400 بیان کرد: تا پایان مرداد هفت هزار و 541 عملیات به انجام رسیده که 2 هزار و 483 مورد آن مربوط به اطفای حریق بوده است.

وی افزود: تا پایان مرداد امسال، ۱۵۰ عملیات توسط بانوان آتش ‌نشان در شیراز پوشش داده شده است و ایستگاه آتش نشانی نیز در کوهستان دراک با توجه حجم زیاد عملیات‌های پیرامونی این منطقه تجهیز شده است.

قانع با اشاره به اجرای طرح «حافظان شهر من» گفت: این طرح که مهم ترین بخش آن بر پیشگیری متمرکز شده از فروردین امسال اجرا شد و چندین وبنیار آموزشی نیز در خصوص آن به انجام رسید.

رئیس سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد: چندین ایستگاه جدید آتش نشانی در دست اجرا داریم که یکی از مهمترین آنها ایستگاه «گویم» به عنوان ایستگاه مادر و دومین ایستگاه بزرگ آتش نشانی شیراز است.

وی از اتصال خودروهای آتش‌ نشانی به جی پی اس خبر داد و عنوان کرد: در صورت تماس با تلفن ثابت با سامانه ۱۲۵ نقطه یابی دقیق از روی تلفن‌های ثابت انجام می شود و در کوتاه ترین زمان ممکن، آتش نشانان به محل حادثه اعزام خواهند شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات