مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

مهرماه را نباید با سستی آغاز کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: عواملی مانند کرونا و آموزش مجازی و دیگر مسائل نباید باعث شود که ما آغاز مهر را با سستی شروع کنیم. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: فرهاد اسماعیلی که در پانزدهمین نشست برخط با روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس سخن می گفت، افزود: اعتبار و شناسنامه مدیریتی هر فردی در آموزش و پرورش را پروژه مهر تعیین می‌کند و یکی از بزرگترین پروژه های ما در آموزش و پرورش پروژه مهر یا همان تمهیدات شروع سال تحصیلی جدید است که تمام فعالیت های سیستم تعلیم و تربیت در آن نمود پیدا می کند.

بر پایه مطلب ارسالی روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، وی اضافه کرد: امسال نیز مثل هرساله با کمبود نیرو مواجه هستیم که باید با اتکا به تجربه های قبلی و هنر مدیریتی خود این مساله را حل کنیم تا هیچ کلاس درسی از وجود معلم بی بهره نشود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در آموزش و پرورش جای آزمون خطا وجود ندارد گفت: تأمین نیروی انسانی، ثبت نام دانش آموزان، توزیع کتب درسی و آماده سازی فیزیکی محیط مدارس محورهایی است که روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان باید در اولویت کاری و برنامه های خود قرار دهند.
وی افزود: در سال جاری در استان فارس سیاست شورای مدرسه را در پیش خواهیم گرفت و همکاری جدی انجمن های اولیا و مربیان را باید جلب کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان داشت: در دوران کرونا سلامت روانی دانش آموزان دچار تهدید شده و این مساله ایجاب می کند که به بهداشت روانی دانش آموزان بیشتر توجه کنیم.
اسماعیلی عنوان کرد: یونسکو نیز از همه کشورها خواسته است تا بازگشایی مدارس را جدی بگیرند تا دانش آموزان دچار آسیب های روانی کمتری شوند.
وی افزود: مستند سازی فعالیت ها و ثبت آن در سامانه باعث خواهد شد تلاش و کوشش ادارات قابل مشاهده باشد و در این رابطه انتظار داریم همکاران اهتمام جدی به خرج دهند.

برای اجرای پروژه مهر ما نیاز به برنامه ریزی دقیق داریم
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز اظهار داشت: برای اجرای پروژه مهر ما نیاز به برنامه ریزی دقیق داریم که از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ این مساله مورد عنایت قرار گرفت و کارگروه های تخصصی در استان و شهرستان ها و مناطق برای اجرای این پروژه تشکیل شد.
رسول قانونی ادامه داد: ۱۸ ماه تجربه آموزش در شرایط کرونا موجب شد اصلاحات خوبی در روند آموزش صورت پذیرد و موجب ایجاد فهم و درکی متفاوت از موضوع آموزش شود.
قانونی با بیان اینکه در سال جاری سهم رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در استان افزایش یافته است گفت: اعضای شورای معاونین اداره کل به عنوان پایشگران امور مربوط در پروژه مهر آمادگی دارند در تمام موارد و مسایل ادارات آموزش و پرورش مناطق را یاری دهند.

۴۰۰ نفر مدرس میانی را از بین معلمان استان تربیت کردیم
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز عنوان کرد: ادارات آموزش و پرورش سراسر استان نسبت به ثبت نام دانش آموزان و سنجش نو آموزان اهتمام به خرج دهند.
محمد فیاض پور افزود: در همین یک ماه گذشته ۴۰۰ نفر مدرس میانی را از بین معلمان استان تربیت کردیم و ۴۰ نفر از این مدرسان در کشور آموزش دیدند که ۱۰ نفر از این عزیزان به عنوان مدرسان منتخب کشوری انتخاب شدند تا محتواهای جدید را به همه معلمان استان آموزش بدهند.
فیاض پور گفت: سرگروه های آموزشی باید بر اساس نیازهای امروز انتخاب شوند و این افراد از بین کسانی انتخاب شوند که به علم روز تسلط داشته باشند.

در پروژه مهر بازدیدها و نظارت به صورت جدی تری دنبال شود

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش فارس نیز اظهار داشت: ادارات آموزش و پرورش استان نسبت به تمدید انتقالی فرهنگیان همکاری کنند تا مشکل این عزیزان حل شود.
سعید مهبودی اضافه کرد: انتظار است در بحث پروژه مهر بازدیدها و نظارت به صورت جدی تری دنبال شود تا در بحث نیروی انسانی، فضای آموزشی و ثبت نام ها مشکلی پیش نیاید.
وی افزود:در شرایطی هستیم که نظارت های ما سیستمی شده و این مساله ایجاب می کندکه مسئولین ادارات نسبت بارگذاری مستندات فعالیت ها در سامانه های معرفی شده اقدام کنند.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش در امور بانوان نیز با تقدیر از روسای اداراتی که از ظرفیت بانوان در حوزه معاونت ها بهره برده اند گفت: انتظار می رود با توجه به ظرفیت عظیم بانوان در آموزش و پرورش نسبت گزینش و استفاده از توانمندی های بانوان همه ادارات وارد عمل شوند.

طاهره بی نیاز ادامه داد: نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهد و نیل به موفقیت تنها با استفاده از همه ظرفیت ها در تمام امور اتفاق خواهد افتاد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات