مجوز سومین موزه شهرستان اِوَز صادر شد

مسئول اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اِوَز گفت: دو موزه با عناوین موزه مردم‌شناسی اِوَز و موزه بازرگانان در این شهرستان مشغول فعالیت هستند و مجوز راه‌اندازی موزه عروسک‌های قومیت‌های ایرانی به عنوان سومین موزه در این شهرستان صادر شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، چهارشنبه در مطلب ارسالی خود از قول فرهاد پیرزاد افزود: با تلاش فوزیه خضری مجموعه عروسک‌های ایران و ملل دیگر جمع‌آوری‌شده است که با عنوان مجموعه‌داری عروسک‌های قومیت‌های ایرانی مجوز خود را اخذ کرده است.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اِوَز بیان کرد: در این مجموعه سعی شده عروسک‌های اقوام ایرانی از شمال تا جنوب کشور و همچنین کشورهای خارج را در برگیرد.

پیرزاد گفت:عروسک‌های ایرانی شامل لرستان، بختیاری، قشقایی، گیلان، کرمان، هرمزگان، کلات نادری خراسان، آذربایجان، کرمان، سیرجان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گلستان، مازندران است.

وی بیان کرد:همچنین عروسک‌های کشورهای خارجی همچون هند، مکزیک، کوبا، روسیه، ارمنستان، آمریکا، ترکیه، چین، ژاپن، سریلانکا، انگلیس، کشورهای آفریقایی جمع آوری شده است.
او بیان کرد:تاکنون همه عروسک‌ها مستند نگاری و تصویر و مشخصات تعدادی از آنها در پیچ موزه عروسک‌های اِوَز در شبکه مجازی اینستاگرام به آدرس evaz.dollsmuseum به نمایش گذاشته‌شده است.
شریف بازرگانی مدیر موزه مردم‌شناسی شهرستان اِوَز نیز ابراز کرد:شهرستان اِوَز با دارا بودن داشته‌های فرهنگی تاریخی متعدد می‌تواند زمینه‌ساز دایر کردن موزه‌های تخصصی دیگری نیز باشد.
مدیر موزه مردم‌شناسی شهرستان اِوَز افزود: موزه عروسک‌های قومیت‌های ایرانی که با تلاش فوزیه خضری یکی از فعالین اجتماعی و فرهنگی اِوَز که ساکن دبی است، با جمع‌آوری عروسک‌های متعدد از اقوام ایرانی و همچنین کشورهای مختلف جهان و مستندنگاری آن‌ها توانسته است مجوز رسمی مجموعه‌داری بانام عروسک‌های قومیت‌های ایرانی را از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اخذ کند.

اوز ار شهرستان های جنوبی استان فارس است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات