فصل دوم کتاب قانون مطبوعات بخوبی وظایف و رسالت های مطبوعاتی و رسانه ای ما را تشریح کرده است

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامى فارس در نشست مشترك روز گذشته مديران رسانه خبرنگاران با رئيس سازمان بسيج رسانه كشور و مباحث مطرح شده در رابطه با توسعه اقتصادى، فرهنگى، اجتماعى در جامعه اسلامى گفت: بر اساس قانون مطبوعاتدر کتاب یاد شده روشن شدن افكار عمومى جامعه و بالا بردن سطح آگاهى مردم بستر ساز ارتقاء جامعه در موارد مختلف اجتماعى، فرهنگى، سياسى، دينى و... خواهد بود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: پرستو برکتی- صابر سهرابى با اشاره به تأكيدات قانون اساسى در جهت استفاده مطلوب از ابزار رسانه براى رشد اجتماعى، اعتقادى ، علمى و فرهنگى جامعه، اضافه كرد: وجود نيروهاى توانمند متعهد به ارزش هاى اعتقادى و اجتماعى با تكيه بر حرفه مطبوعاتى در رسانه ها مهم ترين بستر مناسب براى رسيدن به اهداف متعالى ياد شده مى باشد.


مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامى فارس با اشاره به فعاليت مطبوعات و رسانه هاى قابل توجهى در سطح كشور و همچنين فعاليت بيش از ٣٥٠ رسانه مكتوب و خبرگزارى برخط در سطح استان فارس، خاطر نشان كرد: با تقويت نيروى انسانى در اين رسانه ها و توجهوبه فعاليت حرفه اى مى توان در راستاى رشد و ارتقاء جامعه و رسيدن به اهداف متعالى گام هاى مؤثرى برداشت.

سهرابى توجه به توليد محتواى فاخر در ساير حوزه ها از سوى رسانه ها نقطه عطف در اين عرصه توصيف نمود و گفت: بدون ترديد توسعه حرفه اى رسانه ها با تكيه بر استقلال موجب بالندگى جامعه ما خواهد شد.


مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامى فارس، ادامه داد: هم اكنون رشد روز افزون اينترنت و توسعه فضاى مجازى و ماهواره و فناورى ارتباطات زمينه مناسب توسعه آگاهى، رشد اعتقادى، علمى، فرهنگى و سياسى جامعه محسوب مى شود كه بايد به عنوان يك فرصت از آن استفاده كرد.


وى در پایان افزود: با وجود همه موارد ياد شده، وجود رسانه ها در جهت پل ارتباطى بين دولت و مردم و انعكاس مطالبات اجتماعى غير قابل انكار مى باشد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات