برگزاری اولین همایش ملی تئاتر و ارتباط فرهنگی به میزبانی فارس

قائم مقام مؤسسه آموزش عالی هنر شیراز گفت: اولین همایش ملی تئاتر و ارتباط فرهنگی یه میزبانی استان فارس یکم شهریورماه سال جاری به صورت مجازی، برگزارمی‌شود.  

پایگاه خبری مطبوعات فارس: پرستو برکتی- مجتبی احمدآبادی، در نشستی که 20 مردادماه به صوزت مجازی برگزار شد، تصریح کرد: تمرکز اصلی این همایش بر تئاتر است؛ اما وجود محورهای بینارشته‌ای دو پیامد ارزشمند را به دنبال دارد و افزون بر اینکه پژوهشگران رشته‌های گوناگون امکان شرکت در این همایش را دارند، شرکت‌کنندگان می توانند به ارائه پژوهش‌های بینارشته‌ای که امروزه مورد توجه ویژه اهل علم و هنر قرار دارد،بپردازند.

احمدآبادی بیان داشت: همایش‌های هنر در مقایسه با دیگر رشته‌ها کمتر برگزار می‌شود و همایش تئاتر و ارتباط فرهنگی فرصتی مناسب برای پژوهشگران رشته‌های هنری و ادبی است.از سویی دیگر نیز پذیرش و دریافت گواهینامه از این همایش که مجوز (ISC) دارد، رزومه ارزشمندی برای دانشجویان و استادان و پژوهشگران است.

وی گفت: برگزاری همایش‌هایی از این دست سبب می‌شود پژوهشگران بتوانند دستاورد تحقیق و پژوهش خود را در اختیار جامعه علمی و فرهنگی و هنری قرار دهند که این امر به پیشرفت فرهنگ و هنر خواهد انجامید.

وی ادامه داد: محمدتقی آشوری استاد تمام پایه ۴۰ پژوهش هنر و عضو هیأت علمی موسسه آموزش عالی هنر شیراز، دبیر علمی این همایش است، مهدی رنجبر از استادان موسسه آموزش عالی هنر شیراز و مدیر گروه رشته ادبیات نمایشی موسسه که ریاست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مرودشت را نیز برعهده دارد، به عنوان دبیر اجرایی این همایش محسوب می شود و کمیته علمی این همایش هم از استادان برجسته موسسه آموزش عالی هنر شیراز و همچنین دانشگاه‌های معتبر سراسر کشور هستند.

وی با بیان اینکه دانشجویان، دانش‌آموختگان، استادان و پژوهشگران جامعه هدف این همایش به شمار می‌روند، گفت: نکته درخور توجه محورهای گوناگون و بینارشته‌ای این همایش است که سبب می‌شود افزون بر پژوهشگران تئاتر، پژوهشگران رشته‌های مختلفی چون روانشناسی، جامعه‌شناسی، زبان‌شناسی، اقتصاد، ادبیت، موسیقی و... نیز بتوانند نتایج تحقیقات خود را در این همایش به اشتراک بگذارند.

احمدآبادی عنوان داشت: این همایش با مجوز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) برگزار می‌شود و نهادها و مراکز آموزشی همچون دانشگاه سوره، دانشگاه هنر شیراز، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس، شهرداری شیراز، جهاد دانشگاهی، ایران کنفرانس، سیویلیکا و... از حامیان این همایش هستند.

وی با بیان اینکه این همایش از سوی مؤسسه آموزش عالی هنر شیراز برگزار می‌شود که تنها مرکز تخصصی هنر در جنوب کشور است، گفت: مؤسسه آموزش عالی هنر شیراز از سال ۱۳۷۴ با نام سوره شیراز در زمینه تخصصی هنر فعالیت خود را آغاز کرد و با توجه به پشتوانه آن تجربیات و سوابق ارزنده طی حکمی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در تاریخ ۱۳۸۶ سوره شیراز به هنر شیراز تغییر نام داد.

احمدآبادی ادامه داد: از آن زمان تا کنون این مؤسسه به فعالیت در زمینه‌های هنری به‌صورت تخصصی در جنوب کشور و در رشته‌های گوناگون در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد همت گمارده است و اکنون در دهه سوم این وظیفه قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات