​با حضور رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری شیراز

آیین تجلیل از اصحاب رسانه برگزار شد

آیین تجلیل از اصحاب رسانه به مناسبت هفدهم مردادماه روز خبرنگار با حضور رییس و جمعی از اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری برگزار شد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست ضمن تبریک این روز به جامعه خبری شیراز، شهید صارمی را خبرنگار محور مقاومت نامید.
مهدی طاهری با تمجید از شهدای رسانه‌ استان فارس از جمله شهید رسول مصطفایی، شهید پیمان بزرگ‌زاده، شهید محسن نقدی، شهید سید مهدی رکنی، شهید محمدرضا طبائی‌زاده، شهید حسن لاری‌زاده، شهید جلال نوبهار، شهید ناصر کمالی سروستانی و شهید عبدالرضا مصلی‌نژاد، شهدا را بیرق‌دار آگاهی بخشی به جامعه اسلامی و صاحبان چراغ راه روشنگری جامعه دانست.
وی با برشمردن خضوع، صداقت در گفتار و انعکاس اخبار و اطلاع رسانی صحیح، بی ادعا و تیزهوش و صریح الهجه بودن به عنوان شاخصه‌های خبرنگار خوب گفت: خبرنگاران باید تلاش کنند که مخاطبان به اخبار صحیح دست بیابند و آگاهی جامعه افزون گردد.
علی اکبر سلطانی سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم ضمن دعوت از خبرنگاران به تعامل صحیح و سازنده با شورای شهر ششم، ارتقای رشد و کمال جامعه، انعکاس بی کم و کاست مسائل شهری، انتقال نقاط ضعف و قوت مدیران شهری و ارتباط دوسویه بین شورای شهر و رسانه‌ها در مسیر رفع مشکلات شهری و توسعه شهر شیراز را از جمله مهمترین شعارهای شورای شهر ششم در ارتباط با رسانه‌ها نام برد.
سرپرست شهرداری شیراز نیز در آیین تجلیل از اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار گفت: حرفه خبرنگاری از گذشته تاکنون باعث تغییرات اجتماعی شده است و خبرنگار می تواند سلامت جامعه را حفظ کند و مطالبه گر خواسته های مردم باشد.
محمدعلی راضی خبرنگاری را حرفه ای سخت و مقدس دانست و افزود: در مدیریت شهری بیشترین استفاده را از نقدهای اصحاب رسانه را می کنیم.
حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی دبیر حوزه علمیه استان فارس نیز در این جلسه ضمن نام بردن از شهید سردار سلیمانی، شهید عبدالله اسکندری و شهید صارمی به عنوان شهدای مقاومت از زحمات و مجاهدت‌های اصحاب رسانه تشکر کرد و گفت: 13 عضو شورای شهر ششم همگی از نظر علمی، جهادی، مدیریتی و تلاش در جهت خدمات شهری از برگزیدگان این شهر و استان هستند که امیدواریم در مسیر تحقق مدیریت توحیدی آرمان شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت عصمت و عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) گام بردارند.
وی با اشاره به پیش رو بودن ایام دهه امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم، افزود: در روزهای آخر ذی الحجه به سر می‌بریم که توام با ماه ولایت و امامت و در آستانه ورود به ماه محرم است و یادآور قیام سیدالشهدا و پیروزی خون بر شمشیر است.
استوار میمندی توام بودن این مناسبت‌ها با روز خبرنگار را به فال نیک گرفته و افزود: ما از صدر اسلام تاکنون مورخان گوناگونی داشته‌ایم که پیام اسلام و عاشورا را به نسل‌های بعد رسانده‌اند و شاخص‌ترین این رساننده‌های پیام اسلام، حضرت زینب است که باید الگوی رسانه‌های ما در شجاعت در برابر ظالمین و انتقال بی‌کم و کاست حقایق واقع شود.
دبیر حوزه علمیه استان فارس ضمن بر شمردن دو نگاه دینی و مادی به عنوان دو دیدگاه غالب به رسانه‌ها اظهار داشت: در قرن معاصر شاهد این بودیم که رسانه به عنوان حلقه مفقوده اجرای دموکراسی تلقی شد که مردم با آن خلا نظارت بر عملکرد حکومت‌های خود و مسئولان و شهرداران و مدیران را پر کردند و رسانه‌ها ضلع سوم ارتباط بین مردم و مسئولین قرار گرفتند و ناظر به منتخبین مردم، چشم عموم و عامل نظارت همگانی و در خدمت مردم قرار گرفتند اما رفته رفته این نگاه به حاشیه رفت و در خدمت کانون‌های قدرت و ثروت قرار گرفت.
وی تشریح کرد: به دلیل همین قدرت و ظرفیتی که در رسانه‌ها وجود داشت امپراطوری‌های رسانه‌ای با قدرت‌ها پیوند یافتند و رفته رفته کانون‌های قدرت و ثروت در رسانه‌ها رخنه کرده و در انتخابات‌ها اثرگذاشتند و افراد را به صدر یا ذیل کشیدند و رسانه‌ها استقلال خود را از دست دادند که این مساله در رسانه‌های غربی واضح بوده و این رسانه‌ها به جای اینکه چشم مردم باشند ابزار قدرت‌ها هستند و این نمود و نگاه ابزاری دموکراسی غربی به رسانه‌ها است.
حجت الاسلام محمد استوار میمندی ضمن بر شمردن فضایل دهه امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: عده‌ای به سبب تعارض منافع یا سهل انکاری از تذکر و امر به خوبی ونهی از بدی جامعه غفلت می‌ورزند که جا دارد رسانه‌ها از افتادن در این وادی برحذر باشند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات