کرونا آرامش آرامستان‌های فارس را برهم زده است

استان فارس نیز همانند سراسر کشور به جولانگاه کووید ۱۹ تبدیل شده است و این ویروس مهلک، سوار بر موج بی‌تفاوتی مردم و مشکلات ناشی از کمبود اقلام دارویی، هر روز بر تعداد قربانیان خود افزوده و آرامش آرامستان‌ها را هم بر هم زده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس:  طی ۴ روز اخیر، شمار قربانیان کرونا نسبت به موج‌های قبلی به شدت افزایش یافته است به طوریکه برابر آمارهای اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار مرگ ناشی از ابتلا به کروناویروس طی روزهای ۱۴ تا ۱۸ مرداد امسال، به ۱۱۷ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز دوشنبه ۱۸ مرداد در ارائه آخرین آمارهای وضعیت شیوع کروناویروس در فارس، گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ بیمار مبتلا در استان فارس جان خود را از دست دادند تا شمار قربانیان این بیماری به ۵۴۲۴ نفر افزایش یابد.

سید روح‌الله حسینی که روز ۱۴ مرداد امسال در گزارش آماری وضعیت شیوع این بیماری، عدد کل قربانیان را ۵۳۰۷ نفر اعلام کرده بود، با ارائه آمار جدید، افزایش شدید آمار فوتی‌ها را در کنار تعداد مبتلایان و افراد نیازمند خدمات بستری نشان دهنده شدت بالای گسترش موج پنجم شیوع کروناویروس در فارس ذکر کرد.

حسینی همچنین گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، یک میلیون و ۲۵۲ هزار ۹۲۰ تست تشخیصی کرونا در استان فارس شامل یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۵۶۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۳۵ هزار و ۱۵۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۳۲ هزار و ۳۵۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۴ هزار و ۹۴۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۶۰ هزار و ۹۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او با یادآوری اینکه طی مدت شیوع این بیماری ۳۱۵ هزار و ۷۶ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بستری شدن ۶۶۶ بیمار جدید در مراکز درمانی بستری ویژه کرونا در استان فارس بوده‌ایم که نسبت به روزها و ماه‌های گذشته، عدد بسیار بالایی است.

حسینی با بیان اینکه تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس تا صبح امروز ۱۸ مرداد ۴۴۸۰ نفر گزارش شده است، گفت: از این تعداد، ۳۸۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع)، از مردم استان خواست برای مراقبت از خود و خانواده، شیوه نامه های بهداشتی را در هیات های عزاداری به صورت جدی رعایت کنند و در ساعات دیگر شبانه روز نیز با پیوستن به پویش «هر خانه یک حسینیه» در منازل عزادار شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان باشیم و با توسل به این امام، از خداوند بخواهیم تا این بلای جهان گیر را از تمام دنیا برطرف کند و برای شفای بیماران دعا کنیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات