دو پروژه مهم در شهرداری منطقه 6 شیراز افتتاح شد

مطبوعات فارس: الهه بهرامی- فاز دوم و سوم پیاده راه استاد شجریان و بهسازی و توسعه باغ سلامت بانوان در محدوده شهرداری منطقه 6 شیراز با حضور شهردار شیراز، جمعی از مسئولان شهری و اعضای شورای شهر به بهره برداری رسید.

شهردار شیراز در جریان آیین افتتاح پروژه های شهرداری منطقه 6 عنوان کرد: با هدف ایجاد فضای سلامت و نشاط دو پروژه مهمِ بهسازی و توسعه باغ سلامت بانوان و فاز دوم و سوم پیاده راه استاد شجریان در محدوده شهرداری منطقه 6 شیراز طراحی و اجرا شد.


حیدر اسکندرپور افزود: 5/3کیلومتر پیاده راه سلامت با مسیر دوچرخه و مسیر پیاده مستقل و سه میدان مجزا به همت تلاشگران منطقه 6 ایجاد شده و به جهت اینکه مردم برای ورزش و پیاده روی از این پیاده راه استفاده می کنند باغ سلامت بانوان را نیز در این مسیر تدارک دیدیم تا فضایی ایمن و راحت برای بانوان شهرم مهیا شود.


وی اضافه کرد: با توجه به شرایط سختی که این روزها در زندگی با آن مواجه هستیم ایجاد چنین مکان هایی نظیر پیاده راه و باغ های متعدد در کلان شهرها بسیار ضروریست و می تواند نشاط جمعی را به نوعی افزایش دهد.


شهردار شیراز ابراز کرد: این پیاده راه دارای دو ویژگی است که از یک سمت به باغات و یک سمت دیگر به رودخانه محصور شده و این روحیه نشاط را به دنبال دارد و نظرگاهی هم  برای اشراف به رودخانه و باغات را در خود جا داده که می تواند فرصتی برای تماشا و تصویربرداری را برای شهروندان مهیا سازد.


وی گفت: در این دو پروژه ایستگاه مترو در ابتدا و انتهای پروژه تعریف شده که هم راحتی شهروندان را به دنبال دارد و هم گردشگران ورود کنند و مسیر گردشگری باغات قصردشت را از این مسیر تماشا کنند.


اسکندرپدر اظهار داشت: این پروژه با حدود ۱۵ پیمانکار پیش رفته و در اجرای این مهم، بالغ بر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.


مقام ارشد شهرداری شیراز با تاکید بر نقش جوانان در زیباسازی شهر اظهار کرد: با توجه به تغییرات و پروژه های انجام شده در بافت تاریخی ، بعد از پشت سر گذاشتن پاندمی کرونا هرگردشگری که وارد شیراز می شود مقصدش بافت تاریخی خواهد بود.


اسکندرپور افزود: به همت معماران و نیروهای جوان شهرمان فضای بافت تاریخی همپای بسیاری از فضاهای گردشکری فاخر قابل بهره برداری شده است.
وی اعلام داشت: شیراز دارای یک مکتب فلسفی است و گرد فراموشی باعث شده این مهم را از یاد ببریم و با اجرای برنامه های فاخر فرهنگی و هنری تلاش کردیم مکتب شیراز را برای مردم بازگو و یادآوری کنیم.


به گفته شهردار شیراز، به همت هنرمندان شیرازی ، 12 قطعه موسیقی شیرازی به عنوان راه شیراز باز تولید و عرضه و با دعوت و گردهمایی نویسندگان شیرازی نیز، ۵۰ عنوان کتاب تولید شد.


وی اذعان داشت: ما یک عدالت پروژه ای و فضایی برقرار کردیم که فضاهای مختلف خدماتی را در کل شهر داشته باشیم.


بهره برداری از فاز دوم و سوم پیاده راه استاد شجریان


این پروژه با هدف احداث مکان های عمومی با رویکرد تعالی بخشی و ایجاد روحیه شاداب در شهروندان، کیفیت بخشی به فضاهای عمومی شهر، افزایش سرانه فضای سبز، افزایش سرانه فضاهای ورزشی و تفریحی، بازآفرینی فضای شهری در راستای افزایش تعاملات اجتماعی، ترویج فرهنگ ورزش و سلامتی و تقویت زندگی پیاده در شهر، ایجاد چشم اندازهایی در مسیر پیاده روی با ایجاد فضای مکث و درنگ به منظور تماشای جلوه های زیبای باغ های قصردشت و اراضی سبز حاشیه بولوار شهید چمران؛ به طول 5/3 کیلومتر در بولوار شهید چمران جنوبی، حد فاصل پل بصیرت (معالی آباد) تا بولوار شاهد به بهره برداری رسید.


بهسازی و توسعه باغ سلامت بانوان


این پروژه با هدف حفظ، نگهداری و احیای باغ های موجود در سطح منطقه؛ حفظ ماهیت طبیعی باغ و توجه به زیباسازی، افزایش امنیت اجتماعی شهروندان و برقراری تعاملات اجتماعی، ایجاد محیطی آرام و دلنشین برای گذراندن اوقات فراغت بانوان؛ با مشخصات فنی به مساحت 3هکتار شامل: کفسازی، محوطه سازی و طراحی فضای سبز، نورپردازی و نشیمن های فردی و گروهی در بولوار شهید چمران جنوبی، پیاده راه استاد شجریان، ورودی از سمت بولوار شاهد افتتاح شد.



 

برچسب ها :
 
از   3   رای
3.12

عکس های خبر

نظرات