دانشگاه پزشکی فسا خواستار اعلام وضع اضطراری کرونایی در این شهرستان شد

علی اصغر خالقی رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا با نوشتن نامه از علیرضا فیروزی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه این شهرستان خواستار اعلام وضعیت فوق العاده و اضطراری و تعطیلی ۱۰ روزه شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: متن درخواست او چنین است: نظر به طغیان بسیار گسترده و افزایش چشمگیر بیماران سرپایی و بستری و نگرانی از تداوم وضع موجود و عدم ظرفیت لازم برای بیماران نیازمند خدمات بستری، ضمن تقاضای وضعیت فوق العاده و اضطراری، پیشنهاد می گردد که کلیه ادارات و سازمان ها بجز بخش خدمات اضطراری و کلیه صنوف بجز تامین کنندگان مایحتاج اصلی و ضروری و همه مراسمات و جلسات اداری و مذهبی به مدت ۱۰ روز تعطیل گردند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا، گفت: هم‌اینک از مجموع ۳۶ شهرستان این استان، ۲۹ شهرستان از جمله شیراز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

عبدالرضا قاسم‌پور، افزود: پنج شهرستان استان هم در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان هم در وضعیت زرد است.
وی ادامه داد: شیراز، آباده، ارسنجان، استهبان، سپیدان، فسا، مرودشت، جهرم، خفر، داراب، زرین دشت، کوه‌چنار، کازرون، کوار، خنج، لارستان، گراش، لامرد، زرقان، ارسنجان، پاسارگاد، بیضا، سرچهان، نی‌ریز، ممسنی، فیروزآباد، قیر و کارزین، خرامه و بختگان شهرستان‌های قرمز استان هستند.
او اظهار داشت: اقلید، سروستان، مُهر، بوانات و رستم در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان فراشبند و خرم بید هم در وضعیت زرد قرار دارند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: در شرایط فعلی که در پیک پنجم کرونا قرار داریم و حتی هنوز به قله هم نرسیده‌ایم، تعداد مبتلایان به کرونا در استان از بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در روز به ۵۰۰ نفر رسیده و این آمار همچنان افزایشی است.

ششم مرداد نیز معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به شیوع کرونا و افزایش تعداد مبتلایان در مقایسه با موج‌های قبل، نیاز است که وضعیت اضطراری در استان فارس و کلانشهر شیراز اعلام شود.

عبدالرسول همتی، در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در شیراز افزود: در موج جدید علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان، سن ابتلا و سن فوتی‌ها هم کاهش یافته و بیماری بیشتر جوانان و افراد میان سال را درگیر کرده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات