مدیرکل اوقاف فارس خبر داد:

اطعام نیازمندان در روز عید غدیر از محل موقوفات شیراز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اعلام کرد که در آستانه فرارسیدن عید بزرگ غدیرخم و به همت موقوفه قوام اطعام غدیریه میان ۱۵۰۰ نیازمند در شهر شیراز توزیع می‌شود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: حجت‌الاسلام سید عباس موسوی چهارشنبه ۶ مرداد با اشاره به اهمیت اطعام نیازمندان و مومنان در روز عید غدیرخم به خبرنگاران گفت: یکی از دستورات و سفارشات که از جانب ائمه معصومین علیهم السلام به ما رسیده در خصوص اطعام مومنان در روز عید غدیر خم است که به اطعام غدیریه شهرت دارد و اساساً عید غدیرخم به عنوان یوم‌الله اکبر آنقدر در نزد اهلبیت(ع) اهمیت داشته که در راستای بزرگداشت این روز سفارشات ویژه‌ای داشته‌اند و توصیه و سفارش به اطعام مومنان و نیازمندان یکی از همین موارد است.

او افزود: به دنبال این سفارش و تاکید ائمه هدی، همواره اطعام غدیریه در سطح اجتماع شیعیان اهمیت ویژه‌ای داشته است به نحوی که شاهد انعکاس آن در نیات موقوفات و متن وقت نامه‌ها هستیم و بسیاری از واقفان بخشی از نیات موقوفه خود را نیز به اطعام مومنان در روز عید غدیرخم اختصاص داده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: از جمله میرزا علی‌اکبر خان قوام الملک در متن وقفنامه خود به این موضوع نیز پرداخته و یکصد مَن برنج با لوازم آن را برای طبخ و توزیع میان فقرای مسلمین در روز عید غدیرخم در نظر گرفته است.

موسوی با بیان اینکه همه ساله اجرای این نیت موقوفه قوام شیراز در ایام دهه امامت و ولایت و روز عید غدیرخم انجام می‌شود، گفت: امسال نیز به همت این موقوفه ۱۵۰۰ نفر از نیازمندان و مددجویان کمیته امداد از این اطعام تبرکی بهره مند می‌شوند.

او تاکید کرد: طبخ و توزیع اطعام غدیریه موقوفه قوام با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در قالب بیرون بر و ظرف‌های بسته بندی شده از ششم مرداد ماه انجام و بسته‌های غذایی تحویل مددجویان کمیته امداد نواحی ۱ و ۲ شیراز می‌شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات