رییس اداره بهزیستی لارستان:

شرایط برای خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی لارستان فراهم است

رییس اداره بهزیستی لارستان فارس گفت: شرایط لازم برای خانه‌دار شدن مددجویان به ویژه خانواده‌های دارای دومعلول در این شهرستان با ارایه تسهیلات ویژه ساخت و خرید مسکن فراهم است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: علیرضا بال‌افکن، اظهار داشت: کمک‌های بلاعوض ساخت مسکن برای مددجویانی که شروع به احداث مسکن کنند و پروانه ساخت ارائه دهند، پرداخت می‌شود که تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای خانواده های تک معلول و زنان سرپرست خانوار پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: همچنین خانواده های دارای دو معلول در شهرها تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی نیز تا سقف ٦٠ میلیون تومان کمک های بلاعوض برای ساخت و خرید مسکن دریافت می کنند.

بال افکن افزود: هزینه تعمیرات با سهمیه ۲۰ میلیون تومان در ماه به واحدهای نیمه تمام و نیازمند تعمیر نیز اختصاص خواهد یافت.

رییس اداره بهزیستی لارستان گفت: کمک هزینه رهن و اجاره نیز به میزان ۲۰ میلیون تومان در ماه تنها به مددجویان سرپرست خانوار تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه سه قطعه زمین در تنگ اسد شهر لار از طرف اداره‌ کل راه و شهرسازی لارستان برای ساخت واحدهای مسکونی مددجویان بهزیستی واگذار شده است، گفت: عملیات ساخت ١٤ واحد مسکونی ویژه خانوارهای ۲عضو معلول در یکی از این قطعات به زودی آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد : ظرف پنج سال گذشته تعداد ٣٤ واحد مسکونی روستایی ویژه خانواده های۲معلولی و با کمک بلاعوض ۱۸۰ میلیون ریال احداث شده است.

بال افکن همچنین با اشاره به تکمیل ٢٦ واحد مسکونی برای خانواده‌ های ۲ معلول شهری در قالب کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومان به هر خانوار نیز گفت: تعداد ٢١ واحد نیمه تمام که عملیات احداث آنها متوقف و در مرحله اجرای سقف بود نیز با برآورد هزینه ۲۱۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به مددجویان پرداخت و به مرحله واگذاری رسید.

وی یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی بویژه معلولان را اجرای طرح های تشویقی دانست و افزود: توانمندسازی مددجویان یکی از رویکردها و راهبردهای مهم سازمان بهزیستی است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات