خسارات باران و تندباد به کشاورزی جهرم ۵۰۰ میلیاردریال برآورد شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: باران و توفان‌های اخیر به بخش کشاورزی در شهرستان جهرم خسارت جدی وارد کرده است که برآورد ما خسارتی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: علی جوکار دوشنبه در نشست خبری افزود: خسارات به بخش‌های زراعت، دامداری و تاسیسات کشاورزی و باغ این شهرستان در اراضی به مساحت حدود ۱۶۰۰ هکتار وارد شده است.

وی اظهار کرد: باران، توفان و سیل در برخی از مناطق شهرستان از جمله بخش مرکزی شهرستان در مناطق محمدآباد، صادق آباد و دیگر بخش‌ها شامل سیمکان و کردیان، علاوه بر تخریب تأسیسات دامداری، تخریب مزارع و شکستن درختان و تخریب دیوار را در پی داشته است.

وی ابراز کرد: مثلاْ توفان و رگبار شدید باران باعث تخریب ۷۰درصدی یک مزرعه آلوئوورا با مساحت ۲ونیم هکتار در بخش مرکزی شده است.

جوکار گفت: همچنین باران سبب آبگیری بندها، آب انبارها و استخرهای کشاورزی در این مناطق شد، اما به محصولات زراعی، باغی و زیرساخت‌های کشاورزی در این شهرستان‌ خسارت وارد کرد.
توفان، رعد و برق و گرد و خاک شدید چند روز گذشته مخصوصا دوم و سوم مرداد، سبب شکسته شدن درختان و تیرهای برق، آبگرفتگی معابر، قطع برق در شهرستان جهرم و سقوط تعدادی از درختان نخل شد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات