استاندار فارس :

حقوق همه ذینفعان ساخت سد هایقر فارس پرداخت می‌شود

استاندار فارس با اشاره به دغدغه برخی نمایندگان مجلس و همچنین ذینفعان در محل سد هایقر فیروزآباد اظهار داشت:حقوق همه مالکان اراضی و افراد ذینفع در محدوده دریاچه سد با ارائه مستندات قانونی از سوی آنان پرداخت می‌شود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: عنایت الله رحیمی، شنبه دوم مرداد ۱۴۰۰، پیرامون برخی حواشی ایجاد شده درباره سد هایقر اظهار داشت : دغدغه نمایندگان مجلس قابل قبول است ، اما هر طرح عمرانی شامل شروع ، ساخت و بهره برداری است ، سد هایقر هیچ نقصی در امور اجرایی و ساخت ندارد و عملیات آن انجام شده است، در اراضی بستر سد تامین هزینه شده است هر کس سندی دارد مراجعه کند و حق و حقوق خود را دریافت کند.

استاندار فارس بیان کرد: اگر کسانی ادعای حق می کنند باید از مراجع صالح مستندات حقوق خود را ارائه دهند تا هزینه لازم را پرداخت کنیم، جاده روستایی که از آن مسیر می گذرد مستعمل و غیر قابل استفاده است، مسیر جدید برای روستاییان ساخته شده و با کارگذاری چند گارد ریل این مسیر قابل استفاده است.

رحیمی گفت: آبگیری سد هایقر پاییز امسال انجام می شود، امروز پایان عملیات ساختمانی سد اعلام شده است ، ترجیح ما این است که با اولین بارش آبگیری انجام شود و با یک عملیات یک روزه و با چند تن بتن سد آماده آبگیری می شود، هیچ نقصی در مکانیکال و عملیات اجرایی این سد وجود ندارد.

حمیدرضا دهقانی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس درباره ویژگی‌های سد مخزنی هایقر گفت: این سد به حجم کل مخزن سد معادل ۲۲۷ میلیون متر مکعب در فاصله حدود ۴۵ کیلومتری جنوب شرق شهر فیروزآباد فارس در محلی بنام تنگ عرب ها یا تنگ هایقر بر روی رودخانه فیروزآباد احداث شده است.

وی در آیین بهره برداری از این طرح که شنبه برگزار شد افزود: این سد با طول تاج ۲۳۵ متر از نوع سد بتنی غلتکی است و هدف از احداث این سد کنترل و ذخیره سازی سیلاب‌ها ، تنظیم جریان و ذخیره سازی آب رودخانه قبل از شور شدن و بهره گیری از آن برای آشامیدن، صنعت و کشاورزی و تأمین نیاز آب آشامیدنی شهرهای جنوبی استان فارس و تأمین نیاز آب اراضی پایاب است.

دهقانی اضافه کرد:تنظیم جریان ذخیره سازی آب رودخانه قبل ازشور شدن و بهره گیری از آن برای آشامیدن، صنعت و کشاورزی ، تأمین نیاز آب آشامیدنی شهرهای جنوبی استان فارس، تأمین نیاز آب صنعتی ، تأمین نیاز آبی اراضی پایاب به مقدار ۱۰۰۰ هکتار به لحاظ تأمین آب اراضی مناسب پایاب و کاهش تنش های اجتماعی در مسیر خط انتقال و کنترل وذخیره سازی سیلاب های نابهنگام و فرارسیده به محل سد وگریز بسمت خلیج فارس بدون هیچگونه بهره گیری از اهداف ساخت این سد است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات