نزدیک شدن آمار بستری فارس به ۲۰۰۰ نفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که تعداد بیماران بستری در استان فارس به ۱۹۴۵ نفر رسیده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس؛ دکتر عبدالرسول همتی چهارشنبه ۲۳ تیر در جمع خبرنگاران با اعلام جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۴۹۲۸ نفر عنوان کرد.

او با اعلام آمار جانباختگان ناشی از این بیماری در شهرهای فارس به تفکیک از ابتدای شیوع تاکنون، دو هزار و ۲۸۶ مورد را مربوط به شیراز؛ ۳۲۷ مورد مرودشت؛ ۲۷۲ مورد کازرون؛ ۱۳۱ مورد داراب؛ ۱۲۰ مورد آباده؛ ۱۰۳ مورد ممسنی؛ ۷۴ مورد اقلید؛ ۷۱ مورد استهبان؛ ۷۰ مورد نی ریز؛ ۶۹ مورد لامرد؛ فیروزآباد و کوار هر کدام ۶۱ مورد؛ ۵۰ مورد سپیدان؛ ۴۳ مورد قیروکارزین؛ ۴۲ مورد خرامه؛ ۴۱ مورد زرقان؛ ۴۰ مورد کوهچنار؛ ۳۷ مورد خرمبید؛ ۳۵ مورد رستم؛ ۳۳ مورد ارسنجان؛ ۳۲ مورد زرین دشت؛ ۳۰ مورد بوانات؛ ۲۹ مورد سروستان؛ ۲۸ مورد بیضا؛ ۲۶ مورد مهر؛ ۲۵ مورد پاسارگاد؛ ۱۰ مورد فراشبند؛ هشت مورد بختگان و دو مورد سرچهان عنوان کرد و یادآور شد: مابقی آمار جانباختگان ناشی از کرونا در استان فارس نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان اعلام کرد.

وی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۱۰ هزار و ۳۸۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۹۱ هزار و ۲۵۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۹ هزار و ۱۹۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۹۵۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۱۱ هزار و ۲۰۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۹۴۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۰۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

تزریق واکسن به افراد بالای ۶۵ سال در فارس

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۷۷ هزار و ۷۲۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی از تزریق ۴۷۰ هزار دوز واکسن علیه کروناویروس به مردم استان فارس تاکنون خبر داد و گفت: هم اکنون به افراد بالای ۶۵ سال واکسن علیه بیماری کووید۱۹ تزریق می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: گروه های سنی اعلام شده برای دریافت واکسن علیه بیماری کووید۱۹، در سامانه salamat.org نام نویسی کنند.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات