فارس میزبان اولین دوره از مسابقات کشوری طراحی طلا و جواهر است

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس، گفت: مسابقات لیگ کشوری طراحی طلا و جواهر با حضور پنجاه شرکت کننده حرفه ای از سراسر کشور از دوم مرداد ماه و همزمان با هفته ملی مهارت آغاز خواهد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: حشمت کوشکی روز سه شنبه از برگزاری اولین دوره مسابقات لیگ کشوری طراحی طلا و جواهرات بصورت مجازی به میزبانی استان فارس خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات به منظور ارتقا دانش طراحی سنتی نوین در کشور، برقراری ارتباط بین طراح و سازنده جواهرات، ایجاد انگیزه برای طراحی سنتی و افزایش فرهنگ استفاده از طرح های ایرانی، دپارتمان ملی صنایع دستی تحت نظارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس به صورت مجازی و در بستر شبکه های اجتماعی برگزار می شود.


وی برگزاری مسابقات مهارتی را یکی از اقدامات مهم برای ترغیب جوانان به مهارت آموزی دانست و بیان کرد: این مسابقات بصورت لیگ در قالب ۹ مسابقه برگزار می شود و شروع هر دوره پانزدهم هر ماه و پایان هر مرحله سی ام هر ماه خواهد بود. اعلام نتایج دهم ماه بعد بوده و نتایج بصورت جدول امتیاز هر ماه به روز می شود.

 

کوشکی بر ضرورت تحول در اجرای مسابقات مهارتی تاکید کرد و گفت: در این لیگ کشوری هر مرحله در طی یک ماه برگزار می شود و هر ماه امتیاز تمامی شرکت کنندگان محاسبه و در جدول امتیازات ثبت می گردد و بالاترین امتیاز در طی ۹ مرحله به عنوان قهرمان طراحی جواهرات ایران معرفی شده و حکم قهرمانی به وی اهدا خواهد شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس بیان کرد: به منظور ثبت و ضبط آثار طراحی شده، طرح های منتخب به نام طراح اثر در کتاب طراحی جواهرات ایران چاپ می شود.
کوشکی افزود: در نظر داریم این دست از مسابقات را به یک برند ملی تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: پنجاه شرکت کننده حرفه ای از سراسر کشور در این لیگ حضور دارند و به نفرات اول تا سوم جایزه نقدی به همراه لوح قهرمانی اهداء خواهد شد.به نفر اول در این دوره از مسابقات ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم ۲۰ میلیون ریال و نفر سوم ۱۰ میلیون ریال اهدا می شود. این مسابقات که از دوم مرداد ماه و همزمان با هفته ملی مهارت آغاز خواهد شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات