هواشناسی درباره وزش باد شدید در آخر هفته فارس هشدار داد

مدیرکل هواشناسی استان فارس درباره وزش باد شدید در آخر هفته هشدار داد و اعلام کرد: هوای این استان طی چند روز آینده با رشد ابرها در آسمان، رگبار باران ، گردو خاک، صاعقه، وزش باد و احتمال تگرگ در مناطق مستعد استان پیش بینی می‌شود. 

مطبوعات فارس/ مهرداد قطره سامانی، افزود: زمان شروع فعالیت این وضعیت هوا، سه شنبه ۲۲ تیرماه است که همراه با رگبارباران، رعدوبرق، احتمال تگرگ در مناطق مستعد اصابت صـاعقه در برخی نقاط، وزش بادشـدید مـوقتی و در برخی نقاط گردوخاک پیش بینی می‌شود و در بعداز ظهر هم افزایش ابر را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همچنین بعد از ظهر چهارشنبه ۲۳ تیرماه با افزایش ابر و در برخی نقاط جنوبی با رگبار و رعد و برق همـراه بـا وزش بـاد شـدید مـوقتی بویژه در نواحی جنوب شرق با احتمال تگرگ روبرو خواهیم بود.

قطره سامانی ادامه داد: برای پنجشنبه هم این تغییرات در برخی از نقاط نیمه جنوبی و جنوب شرق فارس وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس افزود: برای جمعه ۲۵ تیرماه نیز رشد ابر در بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود؛ در برخی نقاط نیمه جنوبی و مرکزی رگبار و رعد وبرق همراه با وزش باد شـدید موقتی خواهد بود.

وی گفت: در این روز، احتمال تگرگ و جاری شدن روان آب به صورت نقطه ای و محلی، برخورد صاعقه، رعـدوبرق، احتمـال تگـرگ و وزش بـاد شــدید نیز پیش بینی می شود.

قطره سامانی تاکید کرد: در روز جمعه ۲۵ تیرماه امکان آســیب وزش باد بــه ســازه های موقــت، گلخانــه ها، تابلوهــا و بنرهــای تبلیغــاتی و خســارت بــه محصــولات کشــاورزی وجود دارد .

به گفته وی،در این روز احتیاط در تردد جاده ای، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، احتیاط در چـرای دامها در مراتع مرتفع، تقویت سازه های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی و تسریع در جمع آوری محصولات کشاورزی توصیه می شود.

وی همچنین گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، صفاشهر و پاسارگاد با ۱۵ درجه بالای صفر سردترین منطقه فارس بود و شهرستان لامرد هم با ۴۸ درجه بالای صفر گرمترین نقطه فارس بود؛
همچنین دمای هوای شیراز طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ درجه بالای صفر بود که در بامداد دوشنبه به ۲۲ درجه کاهش پیدا کرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات