مدیرکل ارشاد فارس:

برای عملیاتی شدن نقشه مهندسی فرهنگی استان کوشیده‌ایم

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس اعلام کرد که مسئولان این اداره کل در زمینه عملیاتی کردن نقشه مهندسی فرهنگی استان به عنوان مهمترین عملکرد دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تلاش کرده است. 

مطبوعات فارس/ صابر سهرابی در نشست بررسی راهکارهای برش استانی نقشه مهندسی فارس افزود:‌نشان بارز این تلاش ها طرح خانواده متعالی است که تا به امروز پیشرفت های چشمگیری در مرحله اجرا در دستگاه های استان داشته است.


وی ادامه داد:‌ این استان همچنین برای سال ۱۴۰۰ برش استانی خود را در نقشه مهندسی فرهنگی تعریف کرده که بحث بومی کردن آن نیز در اولویت قرار داشته و تا به امروز به آن با جدیت پرداخته ایم.


در این نشست نماینده دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی هم با اشاره به اینکه استان فارس در شرایط عالی نقشه مهندسی فرهنگی را پیاده سازی کرده گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا را بر آن گذاشت تا بومی سازی نقشه مهندسی در هر استان جداگانه پیش برود.


محمدرضا باقری افزود:‌ بهتر آن است که پنج مساله نهایی از کمیته های استانی استخراج و بر اساس اولویت های فرهنگی هر استان در صحن شورای فرهنگ عمومی مطرح و بدان پرداخته شود تا با عنوان کلان برنامه های فرهنگی استان قابلیت اجرا داشته باشد.


حمیدرضا طبیبی از سازمان مدیریت استان فارس نیز اعلام داشت: در این استان نقشه طرح آمایش سرزمین فارس اجرایی شد و در آن بحث فرهنگ هم ابلاغ شده و در دستور کاربوده است، اما این مهم در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در حال پیگیری است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات