شیراز و ۱۳ شهرستان دیگر فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: هم‌اینک از مجموع ۳۶ شهرستان استان ۱۴ شهرستان این استان از جمله شیراز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. 

مطبوعات فارس/ عبدالرضا قاسم‌پور، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۱۴ شهرستان استان فارس نیز در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان نیز در وضعیت زرد است.


وی ادامه داد: شیراز، زرقان، جهرم، قیر و کارزین، خنج، لامرد، گراش، لارستان، زرین دشت، داراب، کوار، کازرون، خفر و کوه چنار ۱۴ شهرستان قرمز استان فارس هستند.


او اظهار داشت: مهر، فیروزآباد، ارسنجان، استهبان، نی ریز، پاسارگاد، مرودشت، سپیدان، اقلید، آباده، ممسنی، فیروزآباد، بیضا و بختگان نیز ۱۴ شهرستان نارنجی و فسا، خرامه، سروستان، بوانات، خرم بید، رستم، فراشبند و سرچهان نیز هشت شهرستان دارای وضعیت زرد در استان هستند.


جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: با توجه به تغییر وضعیت شیراز از نارنجی به قرمز محدودیت‌هایی نیز متناسب با این شرایط به مدت ۱۰ روز در این کلانشهر اعمال خواهد شد.


قاسم‌پور گفت: بر این اساس از روز چهارشنبه (فردا) به مدت ۱۰ روز فعالیت تمام گروهای صنفی به جز گروه یک متوقف می‌شود و برپایی هرگونه مراسم و آیین فرهنگی و مذهبی نیز طی مدت مذکور چه در فضای باز و چه فضای بسته اکیدا ممنوع است.


وی ادامه داد: در بحث دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی نیز در کلانشهر شیراز با توجه به وضعیت قرمز آن دو سوم نیروها باید دورکار باشند و هر دستگاه تنها با ۳۰ درصد ظرفیت خود باید فعالیت و خدمات رسانی کند.


او گفت: اکیپ‌های نظارت و بازرسی هم از فردا به شکل جدی‌تر بر روند اجرای دستورالعمل‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت خواهند داشت و با متخلفان برخورد خواهند کرد.


قاسم‌پور افزود: تمام ظرفیت‌ها را برای مهار موج پنجم کرونا در این استان به کار خواهیم گرفت و امیدواریم در این راه همانند گذشته از همکاری و همراهی مردم بهره مند باشیم.


او اضافه کرد: فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و مترو با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی تداوم خواهد داشت و در صورت وخیم تر شدن شرایط این فعالیت محدودتر و یا به طور کامل متوقف خواهد شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات