وضعیت وخیم ۱۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا یا مشکوک دارای علائم بستری در بیمارستان‌های استان فارس، وضعیت ۱۴۴ بیمار را وخیم اعلام کرد. 

مطبوعات فارس/ دکتر سید روح الله حسینی چهارشنبه ۹ تیرماه به خبرنگاران گفت: تعداد کل بیماران شناسایی شده مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون از عدد ۲۵۹ هزار نفر عبور کرده است.

حسینی گفت: تعداد ۲۷۷ هزار و ۲۱۳ بیمار از مجموع بیماران شناسایی شده در فارس با انجام و بررسی ۹۶۹ هزار و ۲۳۶ تست تشخیص مولکولی، مثبت تشخیص داده شدند.

وی اضافه کرد: در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بالغ بر ۱۱۲ هزار و ۸۵۸ تست سریع انجام و منجر به شناسایی ۱۷ هزار و ۸۷۱ بیمار مثبت شده است.

حسینی با یادآوری اینکه مجموع بیماران مثبت شناسایی شده در فارس از ابتدای شیوع کووید۱۹ تاکنون، ۲۹۵ هزار و ۸۴ نفر گزارش شده است، گفت: هم اکنون ۱۱۹۸ بیمار در مراکز درمانی سراسر فارس بستری هستند که ۱۴۴ نفر از آنان به دلیل وخامت شرایط جسمی، در آی سی یو، تحت مراقبت‌های ویژه بیمارستانی هستند.

او با ابراز خرسندی از این که طی این مدت ۲۶۷ هزار و ۸۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در فارس، بهبود یافته‌اند، گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار دیگر را از دست دادیم و مجموع فوتی‌های بیماری کرونا در فارس به ۴۸۰۷ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کرونا در موج پنجم، شهر به شهر استان فارس را در می‌نوردد، گفت: وضعیت شهرهای استان فارس در حال تغییر از زرد و نارنجی به قرمز است.

این عضو هیئت علمی علوم پزشکی شیراز تنها سد دفاعی در مقابل موج‌های کروناویروس را بروز رفتارهای پیشگیرانه از سوی همه افراد جامعه دانست و گفت: از مردم درخواست می‌کنیم که نسبت به رعایت رفتارهای پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست ها، اهتمام بیشتری داشته باشند تا جان خود و عزیزانشان را در مقابل این بیماری حفظ کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات