ابتلای کودکان جهرمی به کرونا در حال افزایش است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در روزهای گذشته شاهد افزایش نمونه ابتلا به بیماری کرونا در کودکان زیر پنج سال در جهرم بوده‌ایم که علت اصلی آن دورهمی‌های خانوادگی بوده است.

مطبوعات فارس/ سید مجید ارجمند دوشنبه در ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان درگیری افراد به بیماری کرونا به صورت خانوادگی شده است. برگزاری مراسم و دورهمی خانوادگی موجب شده که آمار ابتلای کرونا در کودکان زیر پنج سال بیشتر شود.


وی افزود: به دلیل شیوع ویروس جهش یافته هندی کرونا ( دلتا ) در سایر استان ها به خصوص استان هرمزگان که همجوار با استان فارس است و رفت و آمد هایی که به این استان می شود، خانواده ها باید بیشتر از قبل مراقب باشند چرا که سرعت انتقال این ویروس، بسیار بالا و علائم بیماری در این نوع جهش یافته با شدت بیشتر بروز می کند.


به گفته وی شایعترین علائم بالینی که در کودکان جهرمی در چند روز گذشته دیده شده، تب و درگیری گوارش (اسهال) بوده است. این درگیری سیستم گوارش باعث کم آبی در کودکان و اختلال الکترولیت در بدن می شود.


وی با بیان اینکه جهرم در آستانه قرمز شدن از نظر وضعیت کرونا است، گفت: ابتلای بالای افراد به کرونا آن هم به صورت جمعی و خانوادگی، پایین نیامدن موارد مثبت و بستری شدن روزانه مبتلایان در بیمارستان؛ نشان می دهد که شیوع بیماری در جهرم روند صعودی دارد.


ارجمند تاکید کرد: تا زمانی که واکسیناسیون به صورت جمعی انجام نشود مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را که مهم‌ترین آنها استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، رعایت کنند.


بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی جهرم، ویروس جهش یافته کرونا در آفریقای جنوبی (بتا- نوع ب) ۲۵ درصد سریعتر از ویروس کشف شده در ووهان چین است. ویروس جهش یافته انگلیسی (آلفا- نوع الف) ۲۹ درصد و ویروس جهش یافته برزیلی (گاما- نوع ج) ۳۸ درصد سریعتر منتشر می‌شود اما واریانت هندی (دلتا - نوع د) ۹۷ درصد قابلیت انتشار دارد و سریعترین فرایند ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ را دارد.


شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات