متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن در فارس ثبت نام کنند

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن با مراجعه به سامانه جامع اقدام ملی مسکن به آدرس tem.mrud.ir اقدام به ثبت نام کنند. 

مطبوعات فارس/ به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی فارس در گزارش چهارشنبه خود به نقل از جعفر زاهدی افزود: بر اساس اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، تمام مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن می‌توانند با مرجعه به سامانه مذکور تقاضای خود را مبنی بر دریافت کمک ودیعه مسکن ثبت کنند.

او ادامه داد: سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در کلانشهر شیراز ۴۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۲۵ میلیون تومان است.


وی، متاهل بودن یا سرپرست خانوار بودن را از جمله شروط متقاضیان دریافت این تسهیلات دانست و گفت: همچنین متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی هم باید مربوط به نیمه نخست امسال باشد.


زاهدی گفت: چنانچه متقاضی ظرف حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک اقدام نکرد نسبت به رد درخواست او اقدام خواهد شد.

مهلت ثبت‌نام در سامانه ملی املاک تا پایان مهرماه تمدید شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان، همچنین در خصوص تمدید مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک تا پایان مهرماه امسال گفت: پیش از این ۱۹ خردادماه جاری آخرین فرصت جهت ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان اعلام شده بود که با توجه به اتمام این زمان، بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی مهلت خود اظهاری و ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خانوارها توسط سرپرستان خانوار تا پایان مهرماه امسال تمدید شد.


زاهدی افزود: افراد جامانده از ثبت نام می‌توانند بدون در نظر گرفتن آخرین رقم کد ملی‌شان، اطلاعات ملکی و سکونتی خود را در این سامانه درج کنند.


وی ادامه داد: تمدید مهلت ثبت نام در سامانه ملی املاک از سوی وزارت راه و شهرسازی از چند روز قبل به ستاد ملی مدیریت کرونا پیشنهاد شده بود که در جلسه هفتاد و دوم این ستاد و به منظور کاهش ازدحام و مراجعات حضوری مردم به مراجع ذی‌ربط برای ثبت اطلاعات ملی، با این پیشنهاد موافقت شد.


او اظهار داشت: بر اساس قانون، تمام سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر مکلف هستند که اطلاعات محل سکونت و املاک خود را با مالکیت رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند.


مدیر کل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: پس از ثبت نام افراد در سامانه، یک کد یکتایی (آدرس الکترونیک خانوار) برای فرد صادر و ارسال می‌شود که پس از آن تمام خدمات دولتی مبتنی بر این کد خواهد بود.


زاهدی گفت: ثبت نکردن اطلاعات املاک یا ثبت مشخصات اشتباه املاک در سامانه جامع املاک و اسکان، جرایم سنگینی به دنبال دارد و لذا در صورت نبود اطلاعات ملکی در این سامانه، مالیات بر خانه خالی برای ملک در نظر گرفته می‌شود که برای سال اول ۶ برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر اجاره سالیانه واحد مسکونی است.


وی گفت: در صورت ثبت اطلاعات اشتباه نیز دو برابر اجاره سالیانه مالیات دریافت خواهد شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات