مدیرکل ارشاد فارس:

آموزش و پژوهش تاثیر مهمی در فعالیت فرهنگی دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با توجه به تاثیری که آموزش و پژوهش در فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و رسانه ای دارد،امیدواریم بتوانیم در آینده نه چندان دور این نوع فعالیت‌ها را به سطح قابل قبولی از این نظر برسانیم. 

مطبوعات فارس/ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این زمینه از قول صابر سهرابی افزود:‌برگزاری جشنواره ها و سوگواره ها در مرحله بعد از آموزش است و پرداختن به ساز و کارهای علمی دارای اهمیت بسزایی است و اطمینان داریم با توجه به استعداد هایی که وجود دارد این مهم به سادگی قابل دستیابی است.

وی در نشست با انجمن تعزیه فارس اضافه کرد: با پشتیبانی قوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تبدیل انجمن ها به موسسات فرهنگی و هنری، جای خوشحالی است که انجمن تعزیه استان فارس نیز بتواند در این زمینه فعالیت های خود را در قالب یک موسسه فرهنگی هنری برای دستیابی به اهداف پیگیری کند.

سهرابی توجه به ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی را در برنامه هایی که انجمن تعزیه استان برگزار خواهد کرد با اهمیت دانست و گفت:‌فعالیت‌های مختلف تعزیه نه تنها در مناسبت ها، بلکه در طول سال نیز با همکاری های دیگر سازمان‌ها به سرانجام لازم برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: انجمن تعزیه بایستی طرح هایی را در قالب فعالیت های تاثیر گذار به اداره کل ارائه ‌کند تا از این طریق قابل حمایت و پیگیری باشد و دیگر دستگاه‌ها نیز بتوانند کمک کنند.

سهرابی به نقشه مهندسی فرهنگی کشور که برش استانی آن نیز در حال شکل گیری است و به زودی رونمایی خواهد شد اشاره داشت و گفت: انجمن تعزیه هم در این مقوله برای تحقق اهداف نقشه مهندسی فرهنگی می تواند گام های موثری بردارد و در این مسیر فعالیت کند.

وی اضافه کرد: نیاز است تا انجمن تعزیه فارس با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نشست‌ها و جلساتی را با دیگر سازمان‌های فرهنگی داشته باشد و بتواند کار خود را با قدرت و تخصص لازم و ظرفیت‌هایی موجود در شیراز و شهرستان ها با هماهنگی نمایندگان فرهنگ و ارشاد و نمایندگان انجمن ها به سامان برساند و برای همین امر نیز تاکید می‌شود که انجمن ها هر چه سریعتر برای تبدیل به موسسه فرهنگی هنری اقدام کند تا پژوهش، آسیب شناسی و آموزش در اولویت قرار گیرد.

فعالیت های پژوهشی و آموزشی در اولویت

رئیس انجمن تعزیه استان فارس نیز در این نشست گفت: فعالیت های پژوهشی و آموزشی در اولویت و دستور کار قرار دارد و با اعلام اینکه این انجمن راه اندازی شده و اعضا نیز مشغول به فعالیت هستند، برنامه های آینده تعزیه از جمله سوگواره های استانی و ملی نیز تدوین شده است.

عبدالصمد فهندژ سعدی گفت: تاکنون این انجمن کارگاه های آموزشی را به گونه آنلاین و مجازی با حضور استادان صاحب‌نام استانی و کشوری برگزار کرده است، آمادگی داریم برای برگزاری تعزیه های مناسبتی در ایام دهه کرامت اقدام کنیم و نمایندگان انجمن‌های تعزیه شهرستان ها نیز برای برگزاری برنامه‌های سراسر استان همراه هستند.

رئیس انجمن تعزیه فارس افزود: با آسیب شناسی های لازم در حوزه تعزیه سعی کرده ایم با حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و دیگر ارگانها، برنامه های موفق و مشترکی را تدوین کنیم و با توجه به اینکه نیاز امروز جامعه تعزیه در اولین گام، آموزش و پژوهش است، تلاش کرده ایم با بهترین استادان کشوری و استانی در فضای مجازی، آموزش را آغاز کنیم و با سر فصل های بیشماری در حال پیگیری امور هستیم.

فهندژ سعدی گفت:به دنبال این بوده ایم تا مکانی را برای دائمی شدن اجرای تعزیه فراهم کنیم و برای تعامل بیشتر گام برداریم و بیمه هنرمندان پیشکسوت تعزیه و هنرمندانی که سال‌هاست در تعزیه فعالیت داشته‌اند را به سرانجام برسایم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات