افزایش بیماران بستری در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حالی تعداد بیماران مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان‌های فارس را ۱۱۱۶ نفر اعلام کرد که این تعداد تا صبح جمعه ۲۱ خرداد، ۱۰۹۳ نفر اعلام شده بود. 

مطبوعات فارس/ دکتر عبدالرسول همتی، شنبه ۲۲ خرداد در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه کرامت، در بیان وضعیت آماری شیوع کرونا در فارس، یادآور شد که از بین ۱۱۱۶ بیمار بستری در بیمارستان‌های فارس، ۱۵۳ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه دریافت می‌کنند.

همتی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۹۳۰ هزار و ۹۹۰ مورد تست تشخیص مولکولی تهیه شده است گفت: بررسی این تعداد تست منجر به شناسایی ۲۶۷ هزار و ۲۰۶ مورد مثبت قطعی بیماری کروناویروس شده است.

او با بیان اینکه از ابتدای طرح حاج قاسم سلیمانی تاکنون در فارس ۱۰۷ هزار و ۲۴۶ مورد تست سریع انجام و ۱۶ هزار و ۴۳۷ بیمار مبتلا به کرونا، شناسایی شده است، گفت: مجموع کل بیماران شناسایی شده در فارس به ۲۸۳ هزار و ۵۵۳ نفر رسیده است.

همتی با بیان اینکه از مجموع کل بیماران شناسایی شده در فارس، ۱۲۶ هزار و ۸۱۴ مورد مربوط به شیراز بوده است، ادامه داد: کازرون هشت هزار و ۹۸۰ مورد؛ مرودشت هفت هزار و ۱۴۷ مورد؛ ممسنی پنج هزار و ۶۵۱ مورد؛ فیروزآباد چهار هزار و ۵۱۳ مورد؛ داراب پنج هزار و ۲۰۶ مورد؛ آباده سه هزار و ۷۲۵ مورد؛ کوار سه هزار و ۲۳۶ مورد؛ سپیدان دو هزار و ۹۱۵ مورد؛ استهبان سه هزار و ۳۱۲ مورد؛ کوه چنار سه هزار و ۷۲۲ مورد؛ نی ریز دو هزار و ۷۰۶ مورد؛ زرین دشت دو هزار و ۳۷۱ مورد؛ قیروکارزین دو هزار و ۴۶۴ مورد؛ اقلید سه هزار و ۶۴ مورد؛ لامرد سه هزار و ۱۹۳ مورد؛ خرم بید هزار و ۸۹۵ مورد؛ رستم دو هزار و ۲۷۴ مورد؛ زرقان دو هزار و ۱۸ مورد؛ فراشبند دو هزار و ۴۳۸ مورد؛ خرامه هزار و ۷۷۶ مورد؛ پاسارگاد هزار و ۷۳۴ مورد؛ ارسنجان دو هزار و ۹۷ مورد؛ مهر هزار و ۵۶۸ مورد؛ سروستان هزار و ۱۱۷ مورد؛ بوانات هزار و ۱۳۴ مورد؛ بختگان هزار و ۸۰ مورد؛ بیضاء هزار و ۲۰ مورد؛ سرچهان ۶۱۹ مورد از کل بیماران را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۲۵۹ هزار و ۴۲۳ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند، خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در فارس جان باخته‌اند و با این حساب شمار قربانیان کرونا از ابتداتاکنون در فارس به عدد ۴۶۸۱ نفر رسیده است.

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز، تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس و قطع زنجیره انتقال، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از ترددهای غیرضرور و دورهمی های خانوادگی اعلام کرد.

علیرغم هشدارهای مسئولان و مقام‌های بهداشتی، افزایش تردد و کاهش سطح حساسیت شهروندان نسبت به مسائل بهداشتی در فارس منجر به افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونای نیازمند بستری در بیمارستان‌ها و افزایش تعداد بیماران با وضعیت وخیم نیازمند مراقبت‌های ویژه شده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات