وقوع حریق در آرامستان تاریخی دارالسلام شیراز

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری شیراز، خبر وقوع حریق در آرامستان تاریخی دارالسلام را تائید و خاطرنشان کرد که این حریق به سرعت خاموش شده و هیچ آسیبی به سنگ قبرهای تاریخی نرسیده است. 

مطبوعات فارس/ علی پارسازاد، رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری شیراز در مورد وقوع یک فقره آتش سوزی در دارالسلام، گفت: محوطه آرامستان دارالسلام، مملو از علف‌های خودرو بوده و همه ساله، با هدف پیشگیری از بروز مشکل، توسط شهرداری کار جمع‌آوری این علوفه انجام می‌شود.

پارسازاد گفت: امسال هم کل گیاهان و علوفه خشک شده این محوطه جمع آوری و در نقطه‌ای با هدف جابه جایی، دپو شده بود که متاسفانه، دچار حریق شد اما با حضور به موقع عوامل آتش نشانی، از گسترش حریق پیشگیری شد.

پارسازاد تاکید کرد که این آتش سوزی به هیچ یک از سنگ‌های قبر تاریخی موجود در گورستان دارالسلام، آسیبی وارد نکرده است.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری شیراز، تاکید کرد که به دلیل وجود سنگ‌ قبرهای تاریخی ارزشمند در این محوطه، امکان سمپاشی برای مبارزه با رشد علوفه وجود ندارد و همه ساله، اردیبهشت ماه، علوفه خشک شده جمع آوری می‌شود.

پارسازاد با اشاره به حضور یک نگهبان مستقر در این آرامستان و قبول اینکه حفاظت از این اماکن قانونا بر عهده شهرداری است، اعلام کرد که برای نصب دوربین نظارت تصویری در حال پیگیری هستیم و طرح‌های مطلوبی در حوزه گردشگری برای این آرامستان، در دست طراحی است.

هفته گذشته، گورستان دارالسلام که پیشینه‌ای بیش از هزار ساله داشته و شهرداری نیز طرح احیای آن را از حدود یک دهه قبل، در دستور کار قرار داده بود و هنوز این طرح تکمیل نشده است، دچار حریق شد و تاکنون هیچ خبری از آن رسانه‌ای نشده است.

نیمه اسفند سال گذشته، سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ شهرهای اصفهان و شیراز، تفاهمنامه‌ای تحت عنوان "محوطه‌های گردشگری دارالسلام و تخت فولاد" را با هدف اجرای طرح‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و توسعه همکاری‌های فرهنگی در این زمینه، امضا و مبادله کردند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات