حال وخیم ۲۱۸ بیمار کرونایی در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به بستری بودن ۱۲۵۵ نفر اعلام کرد و ضمن بیان اینکه تعداد بیماران با حال وخیم زیاد است، گفت: از میان کل بیماران بستری، ۲۱۸ بیمار به دلیل وضعیت وخیم جسمی در بخش‌های ICU بستری هستند. 

مطبوعات فارس/ دکتر سید روح‌الله حسینی پنجشنبه در جلسه اعلام گزارش روزانه آمار وضعیت کرونا در فارس، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۰۰ هزار و ۷۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه و به شناسایی ۲۶۰ هزار و ۳۶۸ بیمار مثبت قطعی منجر شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۳ هزار و ۷۳۵ مورد تست سریع انجام و به شناسایی ۱۵ هزار و ۴۱۸ مورد بیمار مثبت مبتلا به کرونا، منجر شده است.

این متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۷۵ هزار و ۷۸۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاامروز ۲۵۱ هزار و ۹۸۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه ۱۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون جان خود را از دست دادند، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۵۳۷ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز گفت: جدی گرفتن دستورات بهداشتی در برابر کروناویروس مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از ترددهای غیرضرور و دورهمی‌های خانوادگی، راهکاری موثر در پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات