معاون علوم پزشکی شیراز تاکید کرد:

احتمال مواجهه با روند افزایشی کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بررسی آمارهای چند روز اخیر وضعیت شیوع کروناویروس در فارس گفت: به نظر می‌رسد آمارها بار دیگر روند افزایشی دارد و برای پیشیگیری از مواجهه با موج جدید بیماری، باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم. 

مطبوعات فارس/ عبدالرسول همتی یکشنبه دوم ‌خرداد در سیصد و بیست و هفتمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: با توجه به روند شیوع سوش‌های جدید کرونا در شهرستان‌های جنوبی کشور و استان فارس، همچنین وضعیت قرمز چند شهر جنوبی، پایش دقیق وضعیت شیوع کرونا از سوی دانشگاه‌های کلان منطقه پنج کشور به ویژه شهرستان های گرمسیری، با توجه به احتمال موج جدید شیوع بیماری کووید۱۹ و بررسی سوش‌های منطقه ضروری است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین بر اهمیت برگزاری وبینارهای مشترک در سطح کلان منطقه پنج کشور و با هدف بررسی آخرین وضعیت کووید۱۹ در جنوب کشور، برای برنامه ریزی بهتر برنامه‌های کنترل این بیماری تاکید کرد.

همتی با بررسی روند واکسیناسیون کرونا در فارس، اضافه کرد: مجموعه سلامت استان برای افزایش ایمنی در جامعه و واکسیناسیون عمومی تلاش می‌کند و در این راستا نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، با کمک مسئولان و رسانه‌ها هستیم تا مردم با خاطری آسوده برای واکسیناسیون کرونا به مراکز مشخص شده مراجعه و بر اساس اولویت های ستاد ملی کرونا، واکسن دریافت کنند.

وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین در جلسه تشریح آمار وضعیت شیوع بیماری کرونا در فارس گفت: در حال حاضر از ۳۶ شهر استان فارس، ۲۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۳ شهرستان در وضعیت زود شیوع کروناویروس قرار دارند.

او افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، بیش از ۸۹۱ هزار مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام و با بررسی آنها، ۲۵۸ هزار و ۲۰۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده‌اند و علاوه بر آن با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، ۱۰۲ هزار و ۲۳۲ مورد تست سریع انجام و به شناسایی پانزده هزار و ۹۳ بیمار مثبت منجر شده است.

همتی تعداد کل بیماران شناسایی شده مبتلا به کرونا در فارس را ۲۷۳ هزار و ۳۰۱ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۲۴۹ هزار و ۵۱۲ نفر از این بیماران تاکنون سلامت خود را به دست آورده‌اند.

مرگ ۱۲ بیمار در فارس

او تعداد جانباختگان بیماری کرونا در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته را ۱۲ نفر اعلام و اضافه کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در فارس ۴۴۷۹ بیمار جان خود را از دست داده‌اند.

همتی تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس را ۱۳۵۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد که از این تعداد، ۲۳۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مراکز واکسیناسیون در شیراز

وی با اعلام اینکه امروز مراکز واکسیناسیون شیراز و شهرستان های فارس برای واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال فعال است، ادامه داد: در شهرستان شیراز دو مرکز واکسیناسیون خودرویی در پارک کوهستانی دراک و ورودی ورزشگاه ۵۰ هزار نفری میانرود فعال است.

همتی یادآور شد که برج پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی، سالن ورزشی غدیر دانشکده علوم توانبخشی، سالن هلال احمر، سالن بهزیستی و مرکز واکسیناسیون سالن ملاصدرای نمایشگاه‌های بین‌المللی، به عنوان مراکز ثابت واکسیناسیون، در شیراز فعال است.

او همچنین گفت: افراد بالای ۷۰ سال که از دیروز به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کرده اند، می توانند بر اساس نوبت دهی انجام شده و پیامکی که حاوی زمان و مکان واکسیناسیون به آنان ارسال می شود برای دریافت واکسن به مراکز اعلام شده در مراجعه کنند.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه پیگیر راه اندازی مراکز جدید واکسیناسیون هستیم، بر لزوم رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی ویژه شرایط شیوع کرونا، تاکید کرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات