افتتاح چندین پروژه فرهنگی ورزشی در منطقه 5 شهرداری شیراز

شهردار شیراز در مراسم افتتاح پروژه های شهرداری منطقه 5، گفت: با بهره برداری از پروژه های فرهنگی ورزشی منطقه 5 شهرداری شیراز، این منطقه بالاترین سرانه فرهنگی ورزشی را نسبت به سایر مناطق به خود اختصاص داده است.

مطبوعات فارس: الهه بهرامی- شهرداری شیراز در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه های شهرداری منطقه 5 شیراز گفت: نسل اعتمادی ها در مدیریت اجرایی کم شده و مردم حق دارند نسبت به مدیران بی اعتماد شدند.


حیدر اسکندرپور افزود: به شدت محتاج جوانان دیروزی هستیم که برای ماندن ایران و برای ماندن اسلام و مردم تلاش میکردند و باید حواسمان باشد که چه خون هایی برای این سرزمین ریخته شد وچه خانواده هایی داغدار شدند و من و سایر مدیران باید حواسمان به میراث معنوی پدران این سرزمین باشد و این مهم با اصلاح رفتارهای مدیریتی انجام می پذیرد.
وی تاکید کرد: میراث معنوی شهدای این کشور احترام و پاسداشت این مردم است، امروز نباید اجازه دهیم فرصت طلبان از هر جناح سیاسی مردم را ناامید کنند و هر جا که کوتاهی صورت می پذیرد صادقانه اعتراف و عذر خواهی کنیم.


وی در ادامه در خصوص پروژه های این منطقه،اضافه کرد: بودجه عمرانی این منطقه بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان است و این اعتبار  برای ۱۰ پروژه شاخص در منطقه و 50 پروژه دیگر و سایر اقدامات در نظر گرفته و هزینه می گردد.


با اشاره به نقش اقدامات زیرساختی در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان ساکن در منطقه و ایجاد ارزش افزوده املاک، افزود: در مدت یکسال گذشته با اقدامات انجام گرفته و کلنگ زنی و بهره برداری پروژه های مختلف شاهد استقبال سرمایه گذاران و ورود بخش خصوصی در این منطقه برای سرمایه گذاری و ساخت و ساز  هستیم.


 وی میزان تحقق درآمد پیش بینی شده منطقه ۵ را بیشتر از مبلغ مصوب اعلام و تأکید کرد: جزو اولین مناطقی هستیم که در آمد کسب شده بیشتر از میزان  پیش بینی شده است و بطور میانگین بیش از ۱۵۰درصد تحقق درآمد داشته ایم.


* احداث پارک و فرهنگسرای عرفان


شهردار منطقه شیراز با تأکید بر این مطلب که پروژه های احداثی در منطقه موضوعی است، گفت: کلنگ زنی پارک و فرهنگسرای عرفان در تیرماه سال گذشته صورت گرفت و پارک با اعتبار  بیش از ۵۹ میلیارد ریال در مدت یکسال با کیفیت بالای مصالح و یک رکورد در احداث پارک ساخته شده است.


اسکندرپور در خصوص فرهنگسرای پارک عرفان،گفت: این فرهنگسرا در ساختمانی دو طبقه با هزار و ۲۰۰ متر زیربنا شامل کلاس های آموزشی، کتابخانه، سالن مطالعه، اتاق ورزش و اتاق مشاوره  احداث شده است و  بعد از افتتاح رسمی مورد بهره برداری قرار می گیرد.


 به گفته وی با احداث این مجموعه تعداد فرهنگسرای منطقه به ۵ مجموعه افزایش می یابد.


‌اسکندرپور با اشاره به اینکه این منطقه یکی از مناطق محروم در شهر شیراز  معرفی می شد، تأکید کرد: با  اجرای پروژه های فرا منطقه ای در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی و ... دیگر نمی توان از منطقه پنج به عنوان یک منطقه محروم نام برد.


شهردار شیراز خاطر نشان کرد: فعالیت ها و پروژه هایی که در سطح این منطقه اجرا شده است همگی با  اهمیت بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندی و با تنوع بالا ایجاد شده است به طوری که گستردگی اقدامات  و پروژه های فرهنگی و ورزشی  به دلیل ویژگی فرا منطقه ای می تواند خدمات مجموعه شهرداری شیراز را پوشش می دهد.


* بوستان مطالعه ایجاد فضای مناسب جهت مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی


ایجاد فضای مناسب جهت مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد مکان مناسب عمومی با رویکرد توسعه فضای سبز و محیط مناسب جهت پیاده روی و پر کردن اوقات فراغت از جمله  اهدافی بود که شهردار شیراز در بازدید از پروژه بوستان مطالعه به آن اشاره کرد و گفت: تخصصی شدن بوستان های این منطقه یکی از رویکردها در احداث فضای بوستان ها است  که در این پروژه فضایی برای مطالعه پیش بینی شده است که این ویژگی، بوستان مطالعه را از دیگر پارک ها متمایز می کند.


وی با اشاره به مشخصات اجرایی پروژه که در بولوار گفتار قرار دارد، اظهار کرد: مساحت این  پروژه ۹ هزار متر مربع  است که فرآیند اجرایی و تکمیل آن یکسال به طول  انجامیده و بیش از ۷۱ میلیارد ریال جهت ساخت آن هزینه شده است.


اسکندرپور با اشاره به ویژگی این پروژه گفت: در این پروژه فضایی بالغ بر ۲۰۰ متر برای کتابخانه و مخزن کتابخانه پیش بینی شده است. در این پارک همچنین سالن شطرنج، آمفی تئاتر روباز ، ست بدنسازی و وسایل بازی کودکان و فضای مناسب جهت سالمندان پیش بینی شده است تا بهره وری مطلوب تری از این فضا صورت گیرد.


شهردار شیراز از توسعه بوستان مطالعه با اختصاص فضای پیاده راه در آینده خبر داد و افزود: یکی از فاکتورهای مدنظر در منطقه پنج تخصصی شدن و موضوعی بودن فضای پارک ها است که بوستان مطالعه اولین پارک موضوعی است که در این منطقه ساخته شده است. همچنین با بهره برداری از این پروژه ها در سطح مناطق یازدگانه شهرداری منطقه پنج  از نظر سرانه فرهنگی ورزشی بالاترین سرانه را نسبت به سایر مناطق خواهد داشت.


* احداث مجموعه ورزشی زنده‌یاد مهران اعتمادی


شهردار شیراز در ادامه،گفت: مجموعه ورزشی زنده یاد مهران اعتمادی از دیگر پروژه هایی است  که در مجاورت مجموعه پارک مطالعه با۱۴۰۰ متر مربع مساحت شامل یک سالن توپی و یک سالن غیر توپی و فضای رختکن و سکوی تماشاگران با استانداردهای ورزشی و کیفیت کاری بالا با اعتبار بیش از ۷۲ میلیارد ریال احداث شده است.


اسکندرپور با بیان اینکه این پروژه در این هفته به بهره برداری می رسد، گفت: توزیع عادلانه مکان های ورزشی و رفاهی در سطح منطقه و افزایش سرانه فضاهای ورزشی و ‌ساخت مکان های مناسب جهت اوقات فراغت شهروندان از جمله اهداف مهم اجرای این پروژه است.


شهرداری شیراز گوشت قربانی دستگاه های اجرایی این شهر نیست


شهردار شیراز در جریان افتتاح پروژه های شهری گفت: از دستگاه های خدمات رسان که فکر می کنند شهرداری گوشت قربانی است گله دارم، چرا که به محض ورود شهرداری به انجام و اجرای پروژه های شهری، تمامی این دستگاه ها قصد رفع نواقص در زیر ساخت ها را می کنند و این هزینه گزاف برای شهرداری به دنبال دارد.


مطبوعات فارس/ الهه بهرامی- شهردار شیراز در آیین افتتاح چند پروژه شهری و در آیین بهره برداری از فاز یک محوطه سازی اطراف آرامگاه شعدی، عنوان کرد: در طرح هایی که برای بهسازی اطراف آرامگاه ها تهیه می شود منابع مالی این توسعه ها از ابتدا در نظر گرفته نمی شود و به همین دلیل مردم این محل مشکلات زیادی را متحمل می شوند.


حیدر اسکندرپور افزود: حدود 25 سال پیش طرح توسعه آرامگاه سعدی و اطراف آن آماده شد و باید همان موقع محل تامین اعتبار این پروژه مشخص می شد تا روند انجام این پروژه نیز به خوبی صورت می پذیرفت.


وی اضافه کرد: تقسیم کار اجرای این پروژه صورت گرفت و ما به عنوان متولیان شهرداری قرار شد تا بخش شرقی را انجام دهیم و بخش غربی را نیز دستگاه های دیگر به عهده گرفتند.
اسکندر پور در خصوص روند این پروژه توضیح داد: یک سال طول کشید تا طرح را آماده و شروع بکار کردیم و 15 منزل نیز در مسیر مانده بود و به توافق رسیدیم و حدود 30 میلیارد تومان اعتبار انجام این پروژه پیش بینی شد.


شهردار شیراز گفت: یکی از مشکلات اساسی پروژه های شهری این است که به محض اینکه در مکانی از شهر، شهرداری قصد عمران و آبادانی دارد، پارکی را توسعه دهد و یا تقاطعی بزند بلافاصله دستگاه های خدمات رسان نظیر اداره گاز و آب و برق و ... که چندین و چند سال شبکه های فرسوده را تعمیر و رسیدگی نکردند قصد بروز کردن این شبکه را می کنند.


وی اظهار داشت: گله دارم از دستگاه های خدمات رسان که فکر می کنند شهرداری گوشت قربانی است و به محضی که وارد انجام پروژه ای می شویم به فکر رفع نواقص زیر ساخت های این شهر می افتند و این هزینه گزاف برای شهرداری به دنبال دارد.


اسکندرپور در ادامه بیان کرد:کف سازی و فضاسازی این پروژه را انجام دادیم و فاز دو را هم از هفته جدید شروع می کنیم و امیدواریم این مشکل در جهت رضایتمندی شهروندان ظرف 4 ماه آینده رسیدگی و حل شود.


شهردار شیراز در ادامه در مراسم افتتاح پروژه فضای شهری باباکوهی نیز گفت: در مجموعه شهرداری در مسیری حرکت کردیم که حقوق مردم رعایت شود و پروژ های مناسبی در سطح شهر تعریف و اجرا شود.


وی افزود: شهریور ماه 99 این پروژه را آغاز کردیم و امروز مرداد ماه 1400 افتتاح شده و این مهم مرهون همکاری تمام بخش های شهرداری شیراز و همگامی شورای شهر در پشتیبانی و تصویب این پروزه است.


اسکندرپدر اضافه کرد: این پروزه می تواند مسیر گردشگری بابا کوهی باشد و در متن خودش فرصت های گردشگری مناسبی را فراهم می کند اما توجه به این مسئله نیاز است که پروژه ایده برتر داردکه فقط مسیر پیاده یا دوچرخه نباشد.


وی گفت: باباکوهی یک خاطره جمعی اهالی شیراز است و این پروژه با این نگاه طراحی شده که حتما گردشگر خارجی را از این مسیر به باباکوهی برساند.


شهردار شیراز اظهار کرد: فاز یک این پروژه را افتتاح کردیم و فاز دو مسیر گردشگری تا خود باباکوهی است و پروژه بطور کامل طراحی شده و بطور کامل اجرا خواهد شد و انشالله مدیریت شهری آینده، فاز دو را اجرایی ک و یک فرصت گردشگری جدید را فراهم کنند.


به گفته وی، بیش از 252 پروژه در سطح شهر شیراز وجود دارد که می تواند تا پایان سال افتتاح شود و با همکاری تمام بخش های شهرداری پیگیری ویژه خواهند داشت تا سال 1400 را سالی پربار برای شیراز به ارمغان بیاوریم.


پروژه های معاونت فنی و عمرانی و شهرداری منطقه 3 افتتاح شد


با حضور شهردار شیراز، اعضای شورای شهر و فرمانده ارتش در استان فارس و گهکیلویه و بویر احمد مسیر گردشگری باباکوهی، فاز یک محوطه سازی فضای اطراف آرامگاه سعدی و تقاطع غیر همسطح شهید شعبان خداشناس، افتتاح شد.


فاز یک محوطه سازی فضای اطراف آرامگاه سعدی:


این پروژه با مشخصات فنیِ به مساحت 23 متر مربع شامل زیباسازی، کفسازی و بدنه سازی، نورپردازی و فضای سبز و با هدف رونق گردشگری، بهسازی اطراف آرامگاه و بهبود کیفیت فضاهای عمومی در ضلع جنوبی آرامگاه سعدی با اعتباری بالغ بر 33 میلیارد تومان در حال اجراست.


مسیر گردشگری باباکوهی:


این پروژه با مشخصات فنی به مساحت 13 هزار مترمربع شامل: مسیر دوچرخه سواری، بدنه سازی، نورپردازی، فضای سبز، مبلمان شهری، پارکینگ، آبنما و غرفه تجاری و با هدف توسعه سرانه فضای سبز، فضاهای ورزشی و تفریحی، تقویت روابط اجتماعی و کیفیت بخشی به فضاهای عمومی و با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان در میدان قائم به سمت فلکه گاز، خیابان باباکوهی در حال اجراست.


تقاطع غیر همسطح شهید شعبان خداشناس:


با توجه به ساخت کمربندی شمال شرق شیراز توسط وزارت راه و شهرسازی و مسدود سدن دسترسی شهرستان خرامه و آرامستان بهشت احمدی به شهرک سعدی به عنوان ورودی شیراز به پیمانکاری سازمان عمران و بازآفزینی فضاهای شهری قرار گرفت.


این تقاطع غیر همسطح از منظر ترافیکی برقراری ارتباط شریانی از آرامستان بهشت احمدی و شهرستان خرامه به شیراز-شیراز به سمت اصفهان و شیراز به سمت خرامه و ایمن سازی و ساماندهی ترافیک در این محدوده را به دنبال دارد.

برچسب ها :
 
از   4   رای
4.73

عکس های خبر

نظرات