۱۴ شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: هم‌اینک از مجموع ۳۶ شهرستان استان ۱۴ شهرستان این استان از جمله شیراز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. 

مطبوعات فارس/ عبدالرضا قاسم پور، افزود: ۲۱ شهرستان استان فارس نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند و تنها شهرستان پاسارگاد در وضعیت زرد است.

وی ادامه داد: این در حالی است که طی هفته گذشته تعداد شهرستان‌های قرمز استان به ۲۶ شهرستان رسیده بود و هشت شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار داشتند.


او اظهار داشت: وضعیت ۲ شهرستان بختگان و سرچهان نیز که در هفته گذشته زرد بود هم‌اینک به نارنجی تبدیل شده است.


قاسم پور تصریح کرد: بر این اساس، شهرستان‌های شیراز، جهرم، استهبان، نی‌ریز، بختگان، آباده، فیروزآباد، کازرون، کوهچنار، زرقان، خفر، فسا، لارستان و اوز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.


معاون استانداری فارس افزود: وضعیت در شهرستان‌های مرودشت، اقلید، داراب، زرین دشت، گراش، لامرد، خنج، قیر و کارزین، فراشبند، کوار، سروستان، خرامه، ارسنجان، بوانات، خرمبید، سپیدان، بیضا، ممسنی، رستم، مُهر و سرچهان نارنجی و شهرستان پاسارگاد نیز تنها شهرستان دارای وضعیت زرد در استان است.

 

قاسم پور گفت: بر اساس تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و با توجه به وضعیت شهرستان‌های فارس، محدودیت‌های کرونایی در این استان تا تا پایان هفته جاری تمدید شده و در صورت تداوم شرایط این محدودیت‌ها تمدید خواهد شد.

پیش از این، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرده است، کرونا در هر ۳۷ دقیقه در استان فارس یک قربانی می گیرد.


مهرزاد لطفی یکشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه جاری در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمارهای فزاینده ابتلا، بستری و جانباختگان در اثر کرونا طی روزهای اخیر، این آمار را نگران کننده خواند که به منزله زنگ هشداری جدی در این زمینه و لزوم ایجاد عزم عمومی برای احساس مسوولیت و تلاش برای برون رفت از این شرایط است.


وی گونه جهش یافته جدید کرونا موسوم به کرونای هندی را تهدید تازه این پاندمی عنوان کرد که با توجه به شدت سرایت و ابتلا، ضرورت افزایش خودمراقبتی و رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی تر می سازد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات