رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد؛

نوبت واکسیناسیون کرونا به ۸۰ ساله‌های فارس رسید

​​​​​​​رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: از فردا سه شنبه هفتم اردیبهشت، گام نخست واکسیناسیون عمومی در استان فارس با تزریق واکسن به سالمندان بالای ۸۰ سال آغاز می شود و امیدواریم بتوانیم به زودی شاهد گام‌های بعدی این اقدام در استان و کشور باشیم.

مطبوعات فارس/ دکتر مهرزاد لطفی روز دوشنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز واکسیناسیون در کشور، استان فارس به عنوان استان پیشرو در کشور بالاترین آمار تزریق را داشته است، گفت: این روند موفق نتیجه همدلی و همکاری تمامی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است و پیش بینی زیرساخت های لازم برای اجرای واکسیناسیون در مرحله عمومی در استان نیز در حال انجام است.

وی همچنین در این نشست از تکمیل صد در صدی گنجایش تخت های بیمارستانی استان فارس خبر داد و اظهار داشت : در حال حاضر دو هزارو ۷۹۲ بیمار مثبت و مشکوک مبتلا به کروناویروس در بیمارستان های مرجع کووید ۱۹ استان بستری هستند و ظرفیت تخت های اختصاص یافته به کووید ۱۹ تکمیل شده است.

رییس دانشگاه با این هشدار که کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی سبب اوج گیری بیشتر کرونا می شود؛ از مردم خواست اطلاعات موثق در مورد واکسیناسیون را از سایت وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، صدا و سیما و رسانه های رسمی پیگیری کنند و برای نام نویسی واکسن نیاز به حضور در مراکز بهداشتی و بیمارستان ها نیست.

او ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

فارس همچنان در وضعیت قرمز

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز ، با بیان اینکه فارس همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تاکنون، اعلام کرد.

سید روح الله حسینی با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۱۶ هزارو ۲۵۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۳۴ هزار و ۹۳۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۲ هزار و ۴۳۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۴۸ هزار و ۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم کروناویروس که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۲ هزار و ۷۹۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۴۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۳۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۳ هزار و ۹۲۲ مورد اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۱۹ هزار و ۶۱۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رابطه با موج چهارم بیماری کووید ۱۹ بیان کرد: در حال حاضر فاصله زیادی را تا شرایط ایده آل داریم و هرگونه ساده انگاری در رابطه با نکات پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست ها می تواند فاجعه ساز باشد.

دکتر حسینی با اشاره به آغاز فاز های مختلف واکسیناسیون عمومی، از مردم خواست تا اخبار موثق در مورد واکسیناسیون را از مراجع رسمی، وب سایت های وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی، صدا و سیما و رسانه های رسمی پیگیری کنند و از پیگیری اخبار از مراجع غیر رسمی و همچنین مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی درمانی خودداری کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات