۱۰۰ طرح توسعه تلفن ثابت در فارس اجرا شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس، با اشاره به طراحی ۱۶۴ طرح توسعه تلفن ثابت با ظرفیت ۲۵ هزار و ۶۰۴ مشترک از سوی مخابرات این استان گفت: از این تعداد، ۱۰۰ طرح به طور کامل اجرایی شده است. 

مطبوعات فارس/ به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس یکشنبه در مطلب ارسالی خود از قول مهرداد سهرابی افزود: با توجه به عقب ماندگی استان در بخش تلفن ثابت و درخواست‌های زیاد دریافت تلفن ثابت، برنامه توسعه تلفن ثابت با هدف تحقق مصوبات سفر خردادماه پارسال وزیر ارتباطات در دستور کار مخابرات منطقه فارس قرار گرفت.


او ادامه داد: با اجرای این ۱۰۰ طرح امکان ثبت نام تلفن ثابت برای ۱۷ هزار و ۱۶۶ مشترک جدید در استان فراهم شد که تاکنون چهار هزار و ۹۶۰ مشترک اقدام به ثبت نام کرده و خط تلفن آنها نیز توسط مخابرات منطقه فارس دایر شده است.


وی اظهار داشت: متقاضیان تلفن ثابت در استان فارس می‌توانند جهت برخورداری از امکانات ایجاد شده و ثبت نام تلفن ثابت، به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی محل سکونت خود مراجعه کنند.


سهرابی گفت: از ۱۶۴ طرح تلفن ثابت مذکور ۸۹ طرح در شهرستان شیراز و ۷۵ طرح نیز در ۳۱ شهرستان دیگر استان فارس اجرا خواهد شد.


توسعه ارتباطات سیار جاده‌ای از موضوعاتی بود که در سفر خردادماه سال ۹۹ وزیر ارتباطات به فارس در اولویت اقدام در این استان قرار گرفت و طبق تفاهمی که در این استان انجام شد برای تامین برق احداث ۱۳ سایت جدید (هفت سایت همراه اول و شش سایت ایرانسل) به منظور تامین پوشش ۱۲۰ کیلومتر از جاده‌های فارس در ۱۲ محور، مقرر شد ۱۰ میلیارد تومان توسط وزارتخانه و ۱۰ میلیارد تومان توسط استان تامین اعتبار شود.


همچنین در سفر مذکور مقرر شد که مخابرات فارس در فاز اول نیاز چهار هزار و ۶۲۰ مشترک را در قالب ۱۳ طرح در هشت شهر استان عملیاتی کند و در فاز دوم نیز ۹ هزار مشترک در قالب ۶۶ طرح و در ۲۴ شهر استان از تلفن ثابت برخوردار کند.


در زمینه توسعه ارتباطات روستایی هم مقرر شد که ۱۳۴ لینک رادیویی تحویل استان شود تا امکان ارتقای پوشش ۳۸۹ روستای بالای ۲۰ خانوار فارس تامین شود.


همچنین مقرر شد که به منظور توسعه شبکه تلفن همراه شیراز، ۱۰ سایت همراه اول و ۱۳ سایت ایرانسل در شیراز احداث شود.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات