ارز قاچاق از مسافر پرواز خارجی فرودگاه شیراز کشف شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: فردی که قصد داشت مقادیری ارز را به صورت غیرقانونی از کشور خارج کند، توسط پلیس در فرودگاه شیراز بازداشت شد. 

مطبوعات فارس/ به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی فارس چهارشنبه از قول غلامرضا سالاری افزود: این فرد مسافر پرواز شیراز به مسقط بود که یک هزار و یکصد دلار امریکا و ۶ هزار و ۹۰۰ ریال عمان را در کیف دستی خود جاساز کرده بود که با هوشیاری ماموران به دام قانون گرفتار شد.


سالاری با اشاره به تشکیل پرونده برای این فرد در شعبه دهم تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: طبق دستورالعمل بانک مرکزی خروج ارز از کشور به میزان بیشتر از پنج هزار یورو و معادل آن قاچاق تلقی می شود که بنا بر تحقیقات انجام شده در شعبه مشخص شد که اقدام این مسافر با وجود اطلاع وی از قانون بوده است.


وی با بیان این که تخلف متهم پرونده محرز شد، اضافه کرد: نهایتا شعبه رسیدگی کننده ، متهم پرونده را به ضبط مازاد ارزهای کشف شده و پرداخت هفت میلیارد ریالی در حق دولت محکوم کرد.
خبر دیگری نیز حاکی است، مقادیر زیادی لوازم الکترونیکی خارجی از یک دستگاه خودروی سمند در محور شیراز به کازرون کشف و پرونده ای برای بررسی موضوع در شعبه دهم تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس در این باره گفت: راننده سمند در بازجویی های اولیه، با ارائه اسناد گمرکی ادعا کرد که محموله مکشوفه قانونی بوده و از این بابت مرتکب تخلفی نشده است.
سالاری افزود : طی تحقیقات انجام شده در شعبه و استعلام از گمرک مشخص شد که اسناد ارائه شده جعلی بوده و کالاهای کشف شده، قاچاق است.


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اشاره به محرز شدن تخلف راننده سمند در فرایند تکمیل تحقیقات گفت: شعبه دهم تعزیرات حکومتی استان که رسیدگی به پرونده را به عهده داشت حکم به ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت و جریمه یک میلیارد ریالی متهم پرونده صادر کرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات