رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبر داد

نصب و راه اندازی ۲۵۰ شیر هیدارنت در نقاط مختلف شیراز با اولویت بافت تاریخی و فرهنگی

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از نصب و راه اندازی تعداد ۲۵۰ عدد شیر هیدارنت در نقاط مختلف شهر با اولویت بافت تاریخی و فرهنگی به منظور ارتقاء سطح ایمنی خبر داد.

مطبوعات فارس/ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمد هادی قانع در این خصوص عنوان کرد: شیر‌های هیدرانت آتش نشانی که توسط سازمان آتش نشانی و با همکاری شرکت آبفا درنقاط مختلف شهر نصب می‌شوند نقش بسیار مهمی را در تامین آب آتش نشانی به هنگام مبارزه با آتش سوزی‌ها به ویژه در نقاط حساس و پرجمعیت که امکان تردد خودروهای عملیاتی وجود ندارد ، ایفا می کند.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه تا کنون ۱۲۸۰ شیر هیدرانت در سطح شهر شیراز نصب شده است، با قرارداد منعقد شده فی ما بین سازمان آتش‌نشانی و سازمان آبفا نصب 250 شیر هیدرانت نیز با اولویت نصب در بافت تاریخی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.


قانع با اشاره به شرایط حساس بافت تاریخی و فرهنگی شیراز و نگاه ویژه این سازمان به آن، گفت: علی رغم اینکه سه ایستگاه با تجهیزات کامل این محدوده را پوشش می دهند اما به دلیل عدم تردد خودروهای عملیاتی در برخی نقاط بافت تاریخی، خانه های قدیمی که هر یک از آن‌ها تبدیل به یک کارگاه یا انبار شده و البته برخی از ساختمان‌هایی که زیر نظر مجموعه میراث فرهنگی هستند و از اهمیت ویژه ای برخوردارند، وجود شیرهای هیدرانت به تعداد استاندارد، نقش موثری را در عملکرد به موقع و سریعتر آتش نشانان ایفا می کند.


محمد هادی قانع گفت: تا کنون 78 شیر هیدرانت ایستاده در بافت تاریخی و فرهنگی نصب شده و تعداد 70 شیر دیگر نیز پیش بینی و مکان یابی شده است و به صورت فازبندی در حال اجراست.


رییس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به اینکه فاز نخست عملیات نصب شیرهای هیدرانت از محله سنگ سیاه آغاز شده و هم اکنون در حال اجراست عنوان کرد: در ایام تعطیلات عید نوروز عملیات نصب شیرهای هیدرانت در بافت تاریخی متوقف نشده و تا پایان فروردین ماه 18 دستگاه نصب می گردد که از این تعداد 11 عدد با همکاری سازمان آبفا و شهرداری منطقه هشت به مرحله اجرا درآمده است.


این مقام مسئول تاکید کرد: در واقع نصب یک شیر هیدرانت به منزله داشتن یک منبع پایدار اطفایی و ایجاد سرعت عمل مناسب در حوادث آتش سوزی خصوصا در محل هایی که امکان تردد خودرو وجود ندارد و یا اعزام خودرو های زیاد باعث ترافیک سنگین می گردد، می تواند بسیار موثر باشد.


گفتنی است شیرهای آتش نشانی در محل هایی که امکان تردد خودروهای اطفایی سخت و نیاز به سرعت عمل بالایی می باشد یا در محل هایی که حساسیت و احتمال بروز حریق های وسیع زیاد است نصب می شود تا در هنگام وقوع آتش سوزی آتش نشانان بتوانند بوسیله پمپ های پرتابل از آب موجود در شیرهای هیدرانت به منظور مهار آتش بهره برند.


لازم به ذکر است سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز یکی از سازمان های برتر کشور در خصوص تهیه و نصب شیرهای آتش نشانی است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات