رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز:

صادرات صنایع دستی مغفول مانده است

رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در مراسم افتتاح دبیرخانه شیراز، شهر جهانی صنایع دستی با بیان اینکه اقتصاد فرهنگ و هنر حرف اول را در دنیا می زند، اظهار کرد: در شهر شیراز نیز می توان با استفاده از ظرفیت های فراوان آن، اقتصاد فرهنگ و هنر را پیش ببریم. 

مطبوعات فارس/ سولماز دهقانی با اشاره به اینکه موضوع معرفی و صادرات صنایع دستی را می توان در ورکشاپ ها دنبال کرد، گفت: ظرفیت های فراوانی در صنایع دستی وجود دارد اما صادرات صنایع دستی مغفول مانده است.


وی افزود: هنوز هم سرمایه داران به ظرفیت ها و ویژگی های مهم و ارزشمند صنایع دستی پی نبرده اند و سرمایه گذاری لازم در این بخش صورت نگرفته است.


رییس کمیسیون زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه می توان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی نسبت به معرفی و صادرات صنایع دستی اقدام کرد، اظهار کرد: هنوز بازارهای هدف را در صادرات صنایع دستی نمی شناسیم و نسبت به بسته بندی صنایع دستی تعریفی دقیق نداریم که جا دارد با برگزاری ورکشاپ ها نبست به معرفی صنایع دستی اقدام نمود.


دهقانی در ادامه از شهردار شیراز خواست تا معرفی صنایع دستی را از مجموعه شهرداری شیراز آغاز نماید، گفت: در اهدای هدایا به میهمانان از آثار هنری هنرمند استفاده نماید تا ارزشی مضاعف به آثار هنری آنان داده شود.


وی در ادامه با اشاره به مشکلات هنرمندان افزود: از دبیر دبیرخانه و کارکنان این دبیرخانه درخواست می شود تا در جهت رفع مشکلات هنرمندان گامی مهم برداشته شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات